گوشی چه مارکی بخرم؟
بهترین مارک گوشی موجود در بازار کدام است؟ احتمالا برای پاسخ دقیق به این سوال کار سختی در پیش داشته باشیم. چرا که انتخاب بهترین برند موبایل نیازمند بررسی دقیق فاکتورهای مختلفی است. از سوی دیگر کاربران معمولا در انتخاب برند به ندای قلب خود گوش می‌دهند! به همین دلیل تا حدود زیادی چشم و گوش بسته به سراغ برند گوشی محبوب خود می‌روند، اما بهتر است شیوه انتخاب خود را کمی تغییر دهید. مزایا و معایب هر گوشی موبایل را بررسی و سپس با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

با برندهای پرچمدار ساخت گوشی در جهان آشنا شوید
برای انتخاب بهترین مارک گوشی، چاره‌ای جز آشنایی با برندهای موفق در این حوزه ندارید. اگر همین الان راهی بازار شوید، نام برندهای شیائومی، آیفون، سامسونگ، هواوی و نوکیا مقابل شما صف‌آرایی خواهند کرد!

گوشی‌های شیائومی؛ چینی خوش قیمت!
این شرکت معتبر که به تازگی سر از بازار درآورده است در زمینه ساخت انواع دستگاه‌های هوشمند شهرت دارد. در حال حاضر گوشی‌ شیائومی در جهان کاربران بسیار زیادی دارد. اغراق نکرده ایم اگر بگوئیم نیمی از مردم جهان اکنون از گوشی‌های این برند استفاده می‌کنند! (البته با درنظر گرفتن جمعیت میلیاردی چین!). گوشی‌های شیائومی از استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برند و امکانات بی‌نظیری دارند.

گوشی‌های شیائومی؛ چینی خوش قیمت!

مزایا
- قیمت بسیار مناسب نسبت به مدل‌های مشابه موجود در بازار
- دارای باتری‌های بسیار قدرتمند با نگهداری شارژ بالا
- طراحی ظاهری مینیمال و زیبا
- گرافیک مناسب و عکاسی حرفه‌ای
معایب
- به‌روز‌رسانی‌های بسیار ضعیف سیستم عامل
- جنس بدنه پلاستیکی و ضعیف
- خرابی سریع به دلیل مشکلات سخت‌افزاری
 
گوشی‌های آیفون؛ شخصیت و احترام
کمتر برندی را می‌توان پیدا کرد که به اندازه آیفون در قرن حاضر تاثیرگذار بوده باشد. گوشی‌های آیفون که توسط کمپانی اپل ساخته می‌شوند، نوآوری‌های زیادی را وارد این حوزه کردند. این نوآوری‌ها را مدیون کسی جز استیو جابز نیستیم! راهی که استیو جابز آن را پایه‌گذاری کرد به بهترین شکل ادامه دارد. البته اگر از کاربران اندروید هستید، احتمالا برای کوچ به سمت ios کمی دچار تردید خواهید شد؛ با این وجود قابلیت‌های بی‌شمار گوشی‌ آیفون هر کسی را وسوسه می‌کند.

گوشی‌های آیفون؛ شخصیت و احترام

مزایا
- دارای اکوسیستم مناسب برای ارتباط راحت با سایر دستگاه‌های این برند (اپل واچ، مک بوک و ...)
- دارای سرویس حافظه ابری برای ذخیره اطلاعات
- دسترسی و رابط کاربری بسیار ساده
- پردازنده‌های بسیار قدرتمند و سریع
- امنیت بالاتر اطلاعات نسبت به سایر برندها
معایب
- قیمت بسیار بالا
- با استفاده از محصولات اپل کمتر سراغ سایر برندها خواهید رفت
- کمبود حافظه داخلی برای ذخیره اطلاعات
 
گوشی‌های سامسونگ؛ محبوب و پرطرفدار
برای انتخاب بهترین مارک گوشی سامسونگ، کافیست به قابلیت‌های متنوع گوشی‌های این برند توجه کنید. این برند قدمت زیادی در این حوزه دارد و به اصطلاح ریش سفید بازار محسوب می‌شود! این کمپانی جذاب که با سایر محصولات آن هم آشنا هستید، مدل‌های متنوعی را در زمینه ساخت گوشی عرضه کرده است. خیلی از ما احتمالا اولین خرید گوشی خود را با سامسونگ تجربه کرده‌ایم. همین الان هم اگر نگاهی اجمالی به اطراف خود داشته باشید، مدل‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ را خواهید دید.

گوشی‌های سامسونگ؛ محبوب و پرطرفدار

مزایا
- بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته روز دنیا
- امکان شارژ بی‌سیم داخلی
- سیستم عامل قدرتمند اندروید با اپدیت‌های زیاد
- پردازنده سریع و قدرتمند
- تنوع بسیار زیاد
- طول عمر نسبتا بالا
معایب
- قیمت نسبتا بالا
- صفحه نمایش بسیار حساس و آسیب‌پذیر
- عمر بسیار پایین باتری
- موقعیت‌یابی ضعیف توسط GPS

گوشی‌های هواوی‌‌؛ درحال پیشرفت
شرکت هواوی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و توانسته تا حدود زیادی نظر کاربران را به خود جلب کند. اعتبار این برند در ساخت تجهیزات رادیویی زبانزد خاص و عام است. شگفت‌انگیز این که گوشی‌های برند هوآوی توانسته‌اند در مدت زمان بسیار کم، سهم قابل‌توجهی از بازار را در اختیار بگیرند. از شواهد و قرائن کاملا مشخص است که این کمپانی در راستای سیاست‌های درستی گام برمی‌دارد.

گوشی‌های هواوی‌‌؛ درحال پیشرفت

مزایا
- دوربین بسیار باکیفیت
- بدنه بسیار مقاوم و زیبا
- استفاده از پردازنده‌های قدرتمند
- رابط کاربری مناسب
- قیمت مناسب نسبت به رقبا
معایب
- برندی ضعیف‌تر نسبت به رقبا
- نداشتن درگاه Type-C
- استفاده از پردازنده‌های قدیمی‌تر
 
گوشی‌های نوکیا؛ از گور برخواسته!
تا همین یکی دو دهه پیش، بیشتر کاربران موبایل از این برند استفاده می‌کردند. درواقع بهترین مارک گوشی در آن زمان با اختلاف گوشی نوکیا بود. به دلایل مختلف این کمپانی مطرح چندین سال از رقابت در این حوزه کنار بود، اما مجددا با رعایت استانداردها و فناوری‌های ‌روز دنیا پا به عرصه رقابت گذاشته است. تمرکز این کمپانی روی تولید گوشی‌های میان‌رده و پایین رده است. به همین دلیل در این رده‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گوشی‌های نوکیا؛ از گور برخواسته!

مزایا
- طراحی ظاهری زیبا
- استفاده از درگاه تایپ سی برای شارژ
- استفاده از دوربین‌های پشت باکیفیت
- باتری‌هایی با ظرفیت بالا
معایب
- دوربین سلفی ضعیف
- وزن و ضخامت بسیار کم
- سخت افزار ضعیف

سخن پایانی
حالا احتمالا با چشمانی بازتر برای خرید بهترین مارک گوشی اقدام خواهید کرد. بهترین برند و گوشی با توجه به نیاز و کاربری ما تعیین می‌شود. به همین دلیل بهتر است از هیجان و عجله برای خرید گوشی دوری کنید. برای انتخاب گوشی مناسب باید همه برندهای موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید؛ از نقاط قوت تا ضعف. در این صورت می‌توانید فارغ از هیجان‌زدگی، تصمیمی عاقلانه بگیرید.