نحوه فعال سازی پلی استیشن پلاس چگونه است؟

در صورتی که کاربر کنسول‌های پلی‌استیشن باشید و علاقه‌مند به تجربه بازی‌های آنلاین و چندنفره هستید، داشتن اشتراک این کنسول برای فعال ‌سازی پلی استیشن پلاس ضروری است.

پلی‌استیشن پلاس، اشتراک مجازی ارائه‌شده توسط سونی برای کنسول‌های پلی‌استیشن به حساب می‌آید که با فعال‌سازی آن، امکاناتی چون بازی‌های آنلاین، تخفیف‌ها و دریافت بازی‌های رایگان بصورت ماهانه در اختیار شما قرار می‌گیرد. امکانات و تفاوت انواع پلی استیشن پلاس، در نوع پلنی است که انتخاب می کنید. زیرا هر پلن (اسنشیال، اکسترا و پرمیوم)، ویژگی‌ها و امکانات مختلفی را برای شما ایجاد می‌کند که قبل از خرید باید از جزییات هرکدام اطلاع داشته باشید. حال سوال اکثر کاربرانی که قصد خرید این اشتراک را دارند، این است که فعال ‌سازی اکانت پلی استیشن پلاس چه طور انجام می‌شود؟ اگر اخیراً به خرید اشتراک پلی ‌استیشن پلاس فکر می‌کنید، با ما همراه بمانید تا با روش‌های مختلف فعال سازی پلی استیشن پلاس آشنا شوید.

نحوه فعال سازی پلی استیشن پلاس روی کنسول

جهت فعال‌سازی اشتراک پلی‌استیشن پلاس از چندین روش می‌توان استفاده کرد. در همه‌ی این روش‌ها، باید به دنبال گزینه‌ی «Redeem Codes» باشید و کدی که خریداری کرده‌اید را در بخش مربوطه وارد کنید.

با این حال، روش دسترسی به این قسمت در کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 متفاوت است و در ادامه، هر یک از این روش‌ها را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

فعال سازی پلی استیشن پلاس روی کنسول PS5

برای فعال سازی اکانت پلی استیشن پلاس روی کنسول PS5 مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد حساب کاربری خود در PS5 شوید و به فروشگاه پلی‌استیشن بروید.
  2. در نوار بالایی صفحه، روی گزینه‌ی «Browser» کلیک کرده و سپس نماد سه‌نقطه (More) را انتخاب کنید.
  3. از بین گزینه‌های موجود، «Redeem Codes» را انتخاب کرده و کد ۱۲ رقمی پلی‌استیشن پلاس خود را وارد کنید. سپس با انتخاب دکمه‌ی «Redeem» و پس از آن «Continue»، فرایند را تأیید خواهید کرد.
  4. برای دسترسی به بازی‌های ماهانه‌ی پلی‌استیشن پلاس و دانلود آن‌ها، در نوار بالای صفحه‌ی اصلی کنسول به سمت راست بروید و روی نماد PS Plus کلیک کنید.
  5. به بخش «Benefits» رفته و بازی‌های ماهانه را انتخاب کنید.
  6. در آخر، پس از انتخاب بازی‌های مورد نظرتان، گزینه‌ی «Download» را بزنید تا بازی‌ها دانلود شوند.

با انجام دادن کامل این مراحل، اشتراک پلی‌استیشن پلاس شما فعال خواهد شد.

فعال سازی پلی استیشن پلاس روی کنسول 4PS

یکی از راه‌های بهره‌گیری از گیفت کارت پلی‌استیشن پلاس، استفاده از کنسول پلی‌استیشن ۴ است. شما می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر به فعال سازی اکانت پلی استیشن پلاس روی کنسول PS4 بپردازید:

  1. اولین قدم، ورود به حساب کاربری خود در سیستم پلی‌استیشن است.
  2. پس از آن، در منوی کنسول، گزینه‌ی Playstation Store را بیابید و انتخاب کنید.
  3. در این صفحه، به پایین اسکرول کرده و گزینه‌ی Redeem Codes را انتخاب کنید.
  4. کد ۱۲ رقمی مورد نظرتان (مثلاً: ۸۸GP-LINT-YYUR) را وارد کرده و سپس دکمه‌ی Continue را فشار دهید.

اعتبار کارت هدیه‌، به حساب کاربری‌تان اضافه شده و شما می‌توانید از فروشگاه سونی خرید‌های خود را انجام دهید.

استفاده از پلی استیشن پلاس روی هردو کنسول امکان پذیر است؟

تا زمان فعال بودن حساب پلی‌استیشن پلاس شما، با ورود به این حساب از طریق هر کنسول PS4 یا PS5، امکان بهره‌برداری از قابلیت‌های آن وجود دارد. با این حال، استفاده هم‌زمان از این امکانات روی دو کنسول ممکن نیست.

فعال کردن پلی استیشن پلاس با نرم افزار

یک روش مهم جهت استفاده از گیفت کارت PS Plus، استفاده از برنامه PlayStation App است. برای این منظور، برنامه را از Google Play یا App Store دانلود و نصب کرده و سپس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا، برنامه‌ی PlayStation App را باز کنید و در حساب کاربری پلی‌استیشن خود وارد شوید.
  2. پس از ورود، آیکون پلی‌استیشن را در بالای صفحه انتخاب کرده و گزینه‌ی سمت راست کنار صفحه را بزنید.
  3. در این قسمت، گزینه‌ی Redeem Codes را انتخاب کنید و کد ۱۲ رقمی خریداری شده را وارد کرده و سپس دکمه‌ی Next را فشار دهید.

با اتمام این مراحل، اعتبار خریداری شده به حساب کاربری‌تان افزوده شده و امکان خرید از فروشگاه سونی فراهم می‌شود.

فعال سازی از طریق وب‌سایت سونی

جهت فعال‌سازی عضویت PS Plus از طریق وب‌سایت سونی نیز، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به وب‌سایت رسمی سونی مراجعه کرده و به حساب کاربری خود وارد شوید.
  • به داشبورد کاربری خود بروید و گزینه‌ی Redeem code را انتخاب کنید.
  • کد اشتراک خریداری شده را وارد کرده و سپس بر روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.

پس از طی کردن مراحل بالا، اشتراک پلاس شما فعال خواهد شد.

نکات مهم استفاده از اکانت پلی استیشن پلاس

لطفاً هنگام خرید اکانت پلی‌استیشن پلاس، از مراکز مجازی خریداری کنید که اکانت‌های قانونی را عرضه می‌کنند. این اکانت‌ها به آسانی قابل استفاده در تمام مناطق و ریجن‌ها هستند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را روی کنسول‌های مختلف به کار ببرید.

در صورت بروز مشکل با اکانت، می‌توانید از روش‌های بازیابی رمز عبور یا ریست کردن اکانت استفاده کنید. مطمئن شوید که اکانت‌های خریداری شده کرک یا هک نشده باشند؛ در غیر این صورت، پس از مدتی امکان دسترسی به حساب کاربری شما ممکن است مسدود شود.

شرکت‌هایی که اکانت پلی‌استیشن پلاس را عرضه می‌کنند، سیاست‌ها و قوانین مختلفی برای خدمات پس از فروش تعیین کرده‌اند؛ پیش از خرید، این موارد را دقیقاً بررسی کنید تا خریدی اطمینان‌بخش داشته باشید.

هک اکانت های پلی استیشن امکان پذیر است؟

استفاده از اکانت‌های هک شده یا کرک شده می‌تواند به شنیده شدن نام پلی‌استیشن پلاس (هکی) منجر شود. اگر چندین کاربر از یک اشتراک استفاده کنند، این عمل به طور قطع غیرقانونی است و در صورتی که سونی آن را پیگیری کند، زیان‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر، شرکت سونی به شدت نسبت به حساب‌های کاربری هک شده حساس است و با استفاده از سیستم‌های بررسی و هوش مصنوعی، به سرعت اکانت‌های متخلف را شناسایی و مسدود می‌کند.

اگر سونی دریابد که شما از اکانت پلاس کرک شده یا هکی استفاده می‌کنید، در ابتدا اکانت PSN شخصی‌تان را برای همیشه مسدود می‌کند و در ادامه امکان مسدود شدن خود کنسول نیز وجود دارد.

در مقایسه با مسدودیت‌های موقت، مسدود شدن دائمی راه حلی ندارد و اگر کنسول شما مسدود شود، تا زمان استفاده از آن کنسول، دسترسی به PSN و پلی‌استیشن پلاس ممنوع خواهد بود.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم، به بررسی روش‌های فعال سازی پلی استیشن پلاس بپردازیم. اگر به بازی با کنسول‌های PS4 یا PS5 خود علاقه‌مند هستید، بی‌شک پلی‌استیشن پلاس ارزشمند خواهد بود.

این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های چندنفره را آنلاین انجام دهید و از تجربه بازی لذت ببرید. علاوه بر این، همان‌طور که اشاره شد، شما به مجموعه‌ای از بازی‌های رایگان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از تخفیف‌ها و عناصر دیگر درون بازی استفاده کنید.