چگونه سلامتی باتری آیفون را حفظ کنیم؟

آیفون‌ها هر ساله در حال ارتقاء و بزرگ‌تر شدن هستند و کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری آن‌ها رو به پیشرفت است. با اینکه عمر باتری‌های آیفون نیز همانند سایر ویژگی‌های این گوشی به‌روز در حال رشد و ارتقاء است، اما همچنان ما به دنبال روشی برای حفظ بیشتر سلامت باتری این گوشی‌ها هستیم.

متاسفانه برخی از گوشی‌های آیفون حدود یک روز یا حتی کمتر شارژ نگه می‌دارند؛ بنابراین بهتر است هر شب گوشی خود را شارژ کنید؛ اما اگر فراموش کردید، مجبور هستید در طول روز یک الی 2 بار گوشی خود را به شارژ بزنید. برخی از مصرف‌کنندگان گوشی‌های آیفون نگران تخلیه ناگهانی باتری گوشی خود هستند و به همین دلیل به دنبال روشی می‌گردند تا باتری گوشی خود را حفظ کنند. روش‌های زیادی برای حفظ باتری گوشی‌های آیفون وجود دارد که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

بررسی برنامه‌های پرمصرف

راه‌های متعددی برای حفظ عمر باتری آیفون وجود دارند که با رعایت این نکات بدون شک می‌توانید عمر باتری گوشی آیفون خود را افزایش دهید. با بررسی لیست قیمت ایفون و گران بودن گوشی اپل متوجه می‌شوید که بهتر است در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. برای مثال بهتر است برنامه‌های درون گوشی خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام‌یک از آن‌ها بیشتر از سایر برنامه‌ها انرژی باتری را دریافت می‌کنند.

سرعت یا کندی شارژ باتری آیفون به نوع مصرف شما بستگی دارد. برنامه‌هایی که به منابع بیشتر سیستمی نیاز دارند، بدون شک زودتر باتری شما را خالی می‌کنند. برای مثال بازی‌ها و برنامه‌های نقشه‌برداری از جمله برنامه‌های پرمصرف محسوب می‌شوند.

هرچه از این برنامه‌ها کمتر استفاده کنید، بدون شک باتری گوشی شما عمر بیشتری خواهد داشت. در این صورت با بررسی برنامه‌های کاربردی موجود در گوشی خود می‌توانید عمر آن را افزایش دهید. برای اینکه میزان مصرف انرژی برنامه‌های مختلف را بررسی کنید، می‌توانید طبق روند زیر پیش بروید:

  • به تنظیمات آیفون مراجعه کنید.
  • به قسمت باتری بروید.
  • در بخش پایینی این قسمت برنامه‌هایی که بیشترین انرژی را مصرف می‌کنند، قابل مشاهده هستند.
  • با مراجعه به این قسمت‌ها شما می‌توانید درصد مصرف باتری را طی 24 ساعت گذشته یا 8 روز قبل بررسی کنید.

روشنایی صفحه نمایش را کم کنید

روشنایی صفحه نمایش نیز می‌تواند تفاوت زیادی در افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون شما داشته باشد. برای کاهش روشنایی صفحه گوشی خود می‌توانید به قسمت تنظیمات بروید و روشنایی صفحه نمایش را کم کنید. البته آیفون تنظیمات خودکار روشنایی صفحه نمایش نیز دارد؛ به‌گونه‌ای که صفحه نمایش شما برحسب نور محیط روشن یا تاریک می‌شود.

با این حال شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود از تنظیمات دستی نیز کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که روشن بودن صفحه نمایش حتی زمانی که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، موجب خالی شدن باتری می‌شود. بهتر است زمانی که در حال استفاده از گوشی خود نیستید، آن را قفل کنید و در حالت خاموش قرار دهید.

اگر صفحه نمایش با سرعت کند خاموش شود، همین موضوع نیز منجر به کاهش عمر باتری می‌شود که درواقع باتری شما را خیلی سریع‌تر از حد انتظار تخلیه می‌کند. شما می‌توانید از حالت دارک‌مود گوشی خود نیز استفاده کنید تا آیفون شما انرژی کمتری مصرف کند و باتری آن دیرتر تخلیه شود.

خاموش کردن سیگنال‌های ارتباطی و بلوتوث

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر سطح باتری گوشی شما تاثیر بگذارد، روشن بودن سیگنال‌های ارتباطی و بلوتوث است. هنگامی که آیفون از لینک‌های ناهموار و پرچالش برای اتصال شبکه‌های ارتباطی استفاده کند، به‌طور حتم برقراری اتصال برای آن سخت می‌شود.

از این رو در مناطقی که پوشش ارتباطی ضعیفی دارند، باتری آیفون شما فشار بیشتری را متحمل می‌شود. در چنین حالتی شاید بهتر باشد که تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید تا به منطقه‌ای برسید که آنتن‌دهی خوبی داشته باشید و دوباره آنلاین شوید.

ساده‌ترین راه برای رفع معضل شارژ باتری این است که گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید. به خاطر داشته باشید که بلوتوث نیز می‌تواند باتری شما را تخلیه کند. برای مثال اگر از ساعت هوشمندی استفاده می‌کنید که از طریق بلوتوث به تلفن شما وصل است، این امکان وجود دارد که شاهد افت شارژ باتری خود باشید. در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که دستگاه‌ها را از یکدیگر جدا کنید.

همچنین وصل کردن هدفون بی‌سیم به آیفون می‌تواند بر روی عمر باتری گوشی شما موثر باشد. فراموش نکنید که پخش صدای بلند موزیک نیز به باتری موبایل و گوش شما آسیب وارد می‌کند.

محدود کردن برنامه‌های فعال در پس زمینه

برنامه‌ها دوست دارند حتی وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، در پس‌زمینه فعال باشند تا بتوانند عکس‌های شما را آپلود کنند یا ایمیل‌های دریافتی را مورد بررسی قرار دهند. این موضوع نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر روی عمر باتری شما داشته باشد. از این رو بررسی کنید که چه برنامه‌هایی در پس‌زمینه فعال هستند و آن‌ها را محدود کنید. برای این کار طبق روند زیر پیش روید:

  • به قسمت تنظیمات مراجعه کنید.
  • به بخش جنرال بروید.
  • رفرش برنامه‌های پس‌زمینه را انتخاب کنید.
  • بر روی این قسمت ضربه بزنید و آن را خاموش کنید.

البته شما می‌توانید رفرش هریک از برنامه‌ها را به‌صورت جداگانه نیز خاموش و غیرفعال کنید. روشن بودن سرویس لوکیشن نیز از دیگر دلایل خالی شدن باتری گوشی آیفون است که راه‌حلی ساده دارد.

خرید باتری گوشی آیفون به‌صورت آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین تلفن همراه که به‌روزترین گوشی‌های آیفون را در سبد فروش خود دارند، باتری و سایر لوازم مورد نیاز این گوشی‌ها را نیز به‌صورت اینترنتی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی فعلی است که شما با مراجعه به آن می‌توانید قطعات مورد نیاز گوشی خود را تهیه و خریداری کنید.