دانلود مجموعه تمامی شماره های ضمیمه کلیک روزنامه جام جم
در پاییز سال 1386 بود که سایت روزنامه جام جم اقدام به ارائه نسخه PDF ضمیمه فناوری اطلاعات خود با نام "کلیک" نمود، در آن زمان امکان دانلود صفحات روزنامه فقط به صورت صفحات جداگانه و تازه آن هم با مشکلاتی میسر بود و در ثانی آرشیوی هم برای شماره ها در نظر گرفته نشده بود و با ارائه شماره جدیدتر امکان دانلود شماره قبلی از بین می رفت.
پی سی دانلود در آن زمان برای اولین بار اقدام به دانلود تمامی صفحات ضمیمه و یکپارچه نمودن فایل PDF و فراهم آوردن آرشیو شماره های منتشر شده نمود، که با استقبال کاربران و علاقه مندان مواجه شد. مدتی بعد این شیوه توسط دیگر سایت های دانلود نیز تکرار شد و امروزه دانلود این ضمیمه یکی از مطالب ثابت سایت های دانلود فارسی زبان شده است.

نخستین شماره ای که توسط پی سی دانلود برای دانلود قرار داده شد شماره 173 بود و تا به امروز 147 شماره از ضمیمه کلیک را روی سایت قرار داده ایم و اینک به بهانه انتشار 320 امین شماره ی ضمیمه کلیک، 172 شماره ابتدایی این ضمیمه را نیز تقدیم شما می کنیم، تا بدین ترتیب مجموعه تمامی شماره ها این ضمیمه تکمیل شود.
این مجموعه (شامل 320 شماره) برای اولین بار توسط پی سی دانلود بر روی وب قرار گرفته است و حتی در سایت روزنامه جام جم نیز این مجموعه یافت نمی شود!

نخستین شماره ضمیمه کلیک در تاریخ 1383/03/10 منتشر گردید و خیلی زود مورد توجه علاقه مندان دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات واقع شد. اگر چه اخبار و مطالب شماره های قدیمی این ضمیمه در حال حاضر ارزش چندانی ندارند ولی خواندن آنها حس نوستالژیکی را به بسیاری از کاربران قدیمی دست می دهد و یاد خاطرات گذشته را زنده می کند و یک بار دیگر این مسئله را یاد آوری می کند که به چه سرعتی دنیای فناوری اطلاعات در حال پیشرفت است.
انگار همین دیروز بود که گوگل با ارائه سرویس 1 گیگا بایتی جیمیل باعث تعجب همگان شد و بازار خرید و فروش دعوت نامه جیمیل شکل گرفت و ...