دانلود مستند ایران در سفری بزرگ
مستندی که در ادامه مشاهده می کنید، به کارگردانی غلامرضا جنت خواه دوست ساخته شده و روایت اولین صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی فوتبال 1978 آرژانتین را بازگو می کند.
ساخت این مستند قبل از شروع مسابقات کلید خورد و به تدریج با انجام دیدارهای تیم ملی ایران در برابر تیم های کره جنوبی، هنگ کنگ، استرالیا و کویت تکمیل و پایان آن با صعود به جام جهانی 1978 آرژانتین مصادف شد.

مستند شامل هایلایت های کامل بازی ها نیست. به هر حال تکنولوژی فیلم برداری در آن موقع مثل امروزه نبود. این ویدئو شامل تصاویر حساس و گل های مسابقات، تصاویری از تماشاگران (که در آن زمان حضور بانوان در استادیوم ها آزاد بود و استادیوم بیشتر فضای خانوادگی داشت)، تصاویری از هتل بازیکنان تیم ملی در کشورهای مختلف، شکل و شمایل مردم آن زمان (زمانی که همه خانواده ها در ایران تلویزیون نداشتند و در منزل همسایگان جمع می شدند تا بازی ها را تماشا کنند) و ... در قالب یک سناریو به شکل مستند در آمده است.

در آن زمان استادیوم های کشورهای کویت، هنگ کنگ، استرالیا و کره جنوبی در برابر استادیوم بزرگ آزادی بیشتر شبیه یک زمین خاکی بودند تا یک استادیوم حرفه ای.
نکته دیگر که شاید جالب باشد سبک تشویق تماشاگران و لیدرها بود، استادیومی که کسی در آن ها توهین هایی که امروزه می بینیم را به خاطر ندارد، بازیکنان علی رغم این که درآمد های نجومی امروز را نداشتند تا پای جان تلاش می کردند.

این ویدئو شاید حکم شناسنامه فوتبال ایران در اوج قدرت خودش باشد.
چهره های ماندگاری چون علی پروین، مرحوم ناصر حجازی، حسن روشن، حشمت مهاجرانی و دیگر ستارگان آن روزهای فوتبال ما در آن ایفای نقش می کنند.

پس از مدتی بر آن شدم تا با انتشار این مستند، علاوه بر این که زحمات خانواده ام را قدردانی کرده باشم، توانسته باشم مجموعه ای منحصر به فرد را در اختیار فوتبال دوستان قرار دهم.

مستندی که هم نسل های من آن را ندیده اند، نسل های گذشته هم به آن دسترسی نداشته اند.

از طرفی این مستند را به اسطوره های فوتبال ایران تقدیم می کنم که چه در جوانی و چه در زمان مربیگری باعث افتخار کشورم شدند و لحظات شیرین زیادی را برایمان آفریدند.

نکته مهم فیلم: این فیلم برگی از تاریخ ورزش ایران است، به هیچ عنوان به دنبال تأیید فضای سیاسی آن سال های کشور نیست. یک فیلم ورزشیست و نه سیاسی. در این راستا تصاویری که در آن اعضای حکومت سابق حتی 1 ثانیه حضور داشته اند و نمادهای خاص آن زمان، حذف شده است تا مبادا سو برداشت شود.

کلمات کلیدی: دانلود ایران در سفری بزرگ, دانلود مستند ایران در سفری بزرگ, Film, Serial, Carton, Animation, Last Episod, Last Season, Direct Download Link, DDL, Update, Buy, Usnet, Torrent, P30Download, Danlod, Danload, Donload, nhkg,n tdgl, دانلود مستند ایران در سفری بزرگ, آخرین قسمت, نسخه جدید, فیلم, مستند, مجموعه تلویزیونی, سریال, کارتون, انیمیشن, دانلود رایگان, خرید, پی سی دانلود, پی 30 دانلود, با لینک مستقیم, مووی, ترافیک نیم بها, مجانی, داونلود, دانلد, تورنت, یوزنت, تحميل, ڈاؤن لوڈ, دریافت, , Documentary, Social, دانلود مستند ایران در سفری بزرگ,
2014-06-17
15:37:11

دانلود مستند ایران در سفری بزرگ

📁 دسته بندیاجتماعی
🌍 زبانPersian
⏳ مدت زمان65 (دقیقه)
💾 حجم فایل1888 مگابایت
📅 تاریخ به روزرسانی1393/3/26
📊 تعداد دانلود17,313
❤️ هزینه دانلودرایگان و نیم بها