دانلود EViews v8.1 Enterprise Edition - نرم افزار تخمین سیستم‌ها و مدل‌های اقتصادی، مخصوص دانشجویان

دانلود نرم افزارایویوز / EViews

EViews یکی از نرم افزارهای تخصصی در زمینه به کارگیری روش های اقتصاد سنجی، به ویژه روش های جدید آن می باشد. نسخه اولیه این نرم افزار توسط بانک جهانی در سال 1994 برای انجام تحلیل های اقتصاد سنجی به بازار ارائه شد و تاکنون نگارش های گوناگونی از آن عرضه شده است. از دید بسیاری از محققین اقتصاد سنجی، به کارگیری آسان روش های VAR (نامحدود و ساختاری) و مدل های ARIMA از مزیت های این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزار های مشابه است. به هر حال روشن است که چنانچه محققین اقتصادی بخواهند بطور جدی در زمینه تحقیقات اقتصادی فعالیت نمایند، ضروری است در کنار آموزش تکنیک های جدید اقتصاد سنجی با نرم افزارهای با قابلیت بالا نظیر EViews نیز آشنا گردند.

با توجه به گسترده شدن روز به روز علم اقتصاد و مدل های اقتصادی و پیچیدگی روابط بین متغیرهای اقتصادی، دیگر به هیچ عنوان امکان تحلیل و تخمین سیستم ها و مدل های اقتصادی بدون کمک گرفتن از نرم افزارها میسر نیست. نرم افزار EViews اولین بار در سال 1994 به بازار عرضه شد و هدف از آن انجام عملیات اقتصادسنجی و تجزیه تحلیل آماری داده های اقتصادی بود. ریشه اصلی و وجه تسمیه EViews در حقیقت دو کلمه Econometric Views است که ترکیب این دو کلمه اسم این نرم افزار را نتیجه می دهد.

 قابلیت های کلیدی نرم افزار EViews:
- محاسبه سری های زمانی و ایجاد آن ها
- تخمین های خطی و غیرخطی سیستم معادلات ساده و سیستم معادلات همزمان
- رسم نمودارهای پراکنش دایره ای و میله ای و نقطه ای و دیگر نمودارهای کاربردی
- ایجاد بانک های اطلاعاتی
- تخمین مدل های اقتصادی به روش های MLE,Probit,Logit,3SLS,2SLS,TSLS,OLS,GLS که البته الگوریتم و برنامه ای که برای روش MLE نوشته شده است از کارایی کاملی برخوردار نیست و خطاهایی در تخمین مدل های غیر خطی دارد
- استفاده از ماتریس ها و توابع موجود در داخل نرم افزار
- تخمین مدل های اقتصادی با روش های VAR و VECM
- امکان تبادل اطلاعات با دیگر نرم افزارهای تحت ویندوز
- ایجاد بانک های اطلاعاتی
- آزمون های مختلف جهت دقت تخمین ها و بررسی وجود خطا، همبستگی، شکست ساختاری و ...
- امکان برنامه نویسی در محیط نرم افزار برای تحلیل سیستم های کلان اقتصادی
- و ...

آموزش مختصر برنامه:
در این نرم افزار اگر قصد تخمین یک مدل را داشته باشید ابتدا باید یک Workfile ایجاد کنید. اگر قصد ایجاد بانک اطلاعاتی داشتید می توانید یک Database یا پایگاه داده ایجاد و اگر قصد برنامه نویسی داشته باشید می توانید یک پنجره مخصوص برنامه نویسی در این نرم افزار ایجاد کنید. در این مقاله خیلی در مورد برنامه نویسی و ایجاد پایگاه داده توضیح داده نمی شود و بیشتر در مورد قابلیت تخمین مدل های اقتصادی و آماری توضیح داده می شود. در هنگام ایجاد Workfile شما باید نوع داده های خود را که به صورت مقطعی و یا سری زمانی است مشخص کنید و همچنین رنج و دامنه مشاهدات خود را تعیین کنید. در نوع داده های سری زمانی انتخاب هایی همچون داده های روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی، 6 ماهه و سالانه وجود دارد همچنین شما می توانید از داده های ترکیبی ( Panel Data) نیز استفاده کنید.

با استفاده از دستورات نرم افزار و منوهای آن می توانید هر تعداد متغیر که در مدل مورد نظر برای تخمین نیاز دارید ایجاد کنید. داده های داخل هر متغیر را هم می توانید به صورت دستی در داخل نرم افزار وارد کنید و هم اینکه می توانید از نرم افزارهای دیگر همچون Excel وارد نرم افزار Eviews کنید که بدین منظور باید از دستور Import استفاده کنید. اگر قصد انتقال داده ها از Eviews به Excel را داشته باشید نیز می توانید از دستور Export استفاده کنید.

بعد از تخمین مدل با استفاده از منوها و یا با استفاده از دستورات نرم افزار، این نرم افزار موارد متعددی را محاسبه می کند. علاوه بر اینکه ضرایب تخمین و رگرسیون را بدست می آورد، آزمون t را برای بررسی معنی داری ضرایب نیز همزمان انجام می دهد و میانگین و واریانس متغیرهای مستقل و وابسته را نیز بدست می آورد. آزمون F را برای معنی داری کل ضرایب و تخمین انجام داده و همچنین احتمال و ضریب اطمینان برای بامعنی بودن ضرایب را محاسبه و در جدولی نتایج را نشان می دهد. بعلاوه پارامترهای دیگری همچون R-squared که نشان دهنده این است که درمدل تخمین خورده متغیر مستقل چه مقدار از متغیر وابسته را توضیح داده است. پارامترهای دیگر نیز در جدول نشان داده می شود که برای بعضی آزمون ها کاربرد دارند.

جدا از پارامترهایی که در یک جدول در هنگام تخمین مدل نشان داده می شود شما می توانید آزمون های دیگری نیز برای بررسی دقیق تر مدل و همچنین پارامترهای دیگری از متغیرها را نیز محاسبه کنید. برای مثال آزمون Wald نشان می دهد که آیا ضرایب تخمین خورده در مدل معنی دار هستند یا خیر و یا از طریق این آزمون می توان محدودیت ها و فروض مختلفی بین ضرایب مثلاٌ برابری ضریب با یک مقدار خاص یا صفر بودن یک ضریب، رابطه بین دو یا چند ضریب و اینکه آیا اصلاً بین دو متغیر رابطه ای برقرار است یا خیر را تست و آزمون کنیم. با آزمون Omitted Variable شما می توانید تست کنید که آیا متغیری که در مدل استفاده کرده اید تاثیری در برآورد داشته است و اگر آن را از مدل حذف کنیم آیا تأثیر زیادی در دقت برآورد مدل می گذارد یا خیر و آزمون متعدد دیگری که کاربر با توجه به مدلی که استفاده می کند و هدفی که دارد می تواند از آن استفاده کند.

شما می توانید در این نرم افزار فروضی را که در مدل ها مختلف و روش های مختلف وجود دارد را آزمون کنید و اگر در بعضی موارد این فروض نقض شدند با استفاده از نرم افزار به رفع این نقض فروض بپردازید و مدل تخمین زده خود را اصلاح کنید. برای مثال می توانید با استفاده از نرم افزار به شناسایی مشکلاتی همچون خود همبستگی، هم خطی، ناهمسانی واریانس و خطای تصریح بپردازید و اگر این مشکلات را در مدل تخمین زده پیدا کردید با استفاده از نرم افزار به اصلاح و رفع آن بپردازید.

با استفاده از این نرم افزار می توانید سیستم های پویا را نیز تحلیل کنید و سیستم معادلات همزمان را که در آن یک متغیر درون زا خود تابعی از یک یا چند متغیر برون زا و چند متغیر درون زای دیگر است و دیگر متغیرهای درون زا نیز به همین ترتیب، تخمین بزنید و به تحلیل آن بپردازید.

در این نرم افزار بسیاری از توابع و روش های تخمین اقتصادسنجی وجود دارد و نیازی نیست عملیات را مرحله به مرحله انجام دهید و نرم افزار به صورت اتوماتیک این مراحل را انجام می دهد. فراگیری این نرم افزار به تمامی دانشجویان رشته اقتصاد توصیه می شود چون تقریباً در تمامی پایان نامه ها این نرم افزار و اقتصادسنجی کاربرد داشته و تسلط بر این نرم افزار می تواند کمک شایانی به دانشجو نماید.

دانلود EViews v8.1 Enterprise Edition - نرم افزار تخمین سیستم‌ها و مدل‌های اقتصادی، مخصوص دانشجویان و اساتید رشته اقتصاد

💿 نام نرم افزارEViews
📌 شماره نسخهv8.1
📁 دسته بندیتخصصی/مهندسی
💾 حجم فایل237 مگابایت
📅 تاریخ به روزرسانی1393/9/9
📊 تعداد دانلود31,519
❤️ هزینه دانلودرایگان و نیم بها
💡 آموزش نصب و فعال سازی✔️

سوالات متداول

نرم افزار EViews چیست؟

برنامه ساخت فایل های نصب رایج با پشتیبانی از اغلب پلت فرم ها و برای توسعه دهندگان حرفه ای

آخرین ورژن نرم افزار EViews را از کجا دانلود کنم؟

برای دانلود نرم افزار EViews به طور رایگان و با ترافیک نیم بها (در ایران) روی این لینک کلیک کنید.

آموزش نصب نرم افزار EViews چگونه است؟

راهنمای نصب نرم افزار EViews در این صفحه درج شده است.

کلمات کلیدی EViews: دانلود ارزبابی طرح اقتصادی, دانلود بنگاه اقتصادی, دانلود تحلیل طرح های اقتصادی, دانلود رویدادهای اقتصادی, دانلود محاسبات اقتصادی پیشرفته, ریاضیات, محاسباتی, تحلیل گر, دانلود نرم افزار های ویژه رشته اقتصاد, محاسبه سری های زمانی و ایجاد آن ها, تخمین های خطی و غیرخطی سیستم معادلات ساده و سیستم معادلات همزمان, دانلود نرم افزار رسم نمودارهای پراکنش, تخمین مدل های اقتصادی با روش های VAR و VECM, تخمین مدل های اقتصادی, IHS Global full software collection, هاس لمخذشم, هاس لمخذشم, دانلود EViews نرم افزار تخمین سیستم ها و مدل های اقتصادی مخصوص دانشجویان و اساتید رشته اقتصاد, How to crack EViews, طریقه/روش/راهنمای کرک EViews, Torrent/Usnet/Buy EViews, Setup EViews, Install EViews, دانلود رایگان نرم افزار EViews, P30Download EViews, Danlod/Danload/Donload EViews, nhkg,n kvl htchv EViews, Download EViews Software, EViews for windows, EViews Trial, EViews last Version/Edition, EViews New Version, EViews Update, EViews Free Full Licensed, EViews Repacked, EViews Direct Download Link (DDL), EViews Crack, Get EViews, EViews Keygen, EViews Patch, EViews Serial, EViews Portable, برنامه EViews, 8.1, محاسباتی, نرم افزار, تحلیل گر, ریاضیات, Stand-alone installers with the widest platform support for professional developers, ثرهثصس, ثرهثصس, خرید EViews, به روز ترین ورژن EViews, آخرین ورژن EViews, آخرین نسخه EViews, جدیدترین ورژن EViews, جدیدترین نسخه EViews, خرید ایویوز, به روز ترین نسخه ایویوز, آخرین نسخه ایویوز, آخرین ورژن ایویوز, جدیدترین نسخه ایویوز, اموزش راهنمای نصب ایویوز, نسخه نهایی ایویوز, ورژن جدید ایویوز, hd,d,c, hd,d,c,8.1, داونلود/دانلد/تورنت برنامه ساخت فایل های نصب رایج با پشتیبانی از اغلب پلت فرم ها و برای توسعه دهندگان حرفه ای, تحميل, دریافت, دانلود نرم افزار ایویوز با ترافیک نیم بها, برنامه ایویوز, برای ویندوز ایویوز, فول لایسنس ایویوز, شماره سریال ایویوز, دانلود رایگان ایویوز با لینک مستقیم, کرک ایویوز, کیجن ایویوز, پچ ایویوز, ایویوز پرتابل, ایویوز بدون نیاز به نصب, لایسنس رایگان ایویوز, آپدیت ایویوز, پی سی, پی 30, بهترین Specialized / Engineering, بهترین نرم افزار تخصصی/مهندسی, سافت ور, تریال, سوفت ور, مجانی,
2016-10-29
14:13:29