دانلود کتاب مثنوی معنوی + کتاب صوتی

دانلود مثنوی معنوی

مثنوی، مشهور به مثنوی معنوی (یا مثنوی مولوی)، نام کتاب شعری از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر و صوفی ایران است. این کتاب از ۲۶٬۰۰۰ بیت و ۶ دفتر تشکیل شده و یکی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است. این کتاب در قالب شعری مثنوی سروده شده‌است؛ که در واقع عنوان کتاب نیز است. در این کتاب ۴۲۴ داستان پی‌درپی به شیوهٔ تمثیل داستان سختی‌های انسان در راه رسیدن به خدا را بیان می‌کند. هجده بیت نخست دفتر اول مثنوی معنوی به نی‌نامه شهرت دارد و چکیده‌ای از مفهوم ۶ دفتر است. این کتاب به درخواست شاگرد مولوی، حسام‌الدین حسن چلبی، در سال های ۶۶۲ تا ۶۷۲ هجری تالیف شد.

مثنوی مولوی، همانند بیشتر مثنوی‌های صوفیانه، به صورت عمده‎ از «داستان» به عنوان ابزاری برای بیان تعلیمات تصوف استفاده می‌کند. ترتیب قرار گرفتن داستان‌های گوناگون در این کتاب ظاهراً نظم مشخصی ندارد. شخصیت‌های اصلی داستان‌ها می‌تواند از پیامبران و پادشاهان تا چوپانان و بردگان باشد. حیوانات نیز نقش پررنگی در این داستان‌ها بازی می‌کنند.
آخرین داستان مثنوی (شاهزادگان و دژ هوش ربا)، با وفات مولوی ناتمام ماند. دفتر ششم مثنوی از همین روی دفتری ناتمام است. فرزند او مثنوی زیبایی دارد که در آن از مرگ پدر و ناتمام ماندن مثنوی گله کرده‌است. اصل داستان را البته جویندگان می‌توانند در مقالات شمس تبریزی بیابند و از بخش پایانی قصه مطلع شوند.
مولوی در مثنوی تبحر خود را در استفاده از اتفاقات روزمره برای توضیح دیدگاه‌های عرفانی‌اش نشان می‌دهد. ویژگی تمایزبخش دیگر این کتاب میزان گریزهای مکرر آن از داستان اصلی برای توضیح (گاه مفصل) نکات مختلف جنبی داستان، است. این نکته ممکن است بیانگر این باشد که برای مولوی مضمون داستان اهمیت بسیار بیشتری از سبک نگارش داشته‌است.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب, کتاب, ادبیات, شعر, شاعر, مولانا, مثنوی معنوی, دیوان, ادبیات کهن, مثنوی, کتاب صوتی, pdf, E-book, Ebook, PDF, Direct Download Link, DDL, Edition, Buy, Usnet, Torrent, P30Download, Danlod, Danload, Donload, nhkg,n ;jhf, دانلود کتاب مثنوی معنوی کتاب صوتی, آخرین نسخه, نسخه نهایی, نسخه جدید, ورژن نهایی, دانلود کتاب مثنوی معنوی, کتاب, مجله, روزنامه, مقاله, تحقیق, جزوه, کتاب الکترونیک, ایبوک, پی دی اف, خرید, پی سی دانلود, پی 30 دانلود, با لینک مستقیم, اپدیت, ترافیک نیم بها, مجانی, داونلود, دانلد, تورنت, یوزنت, تحميل, ڈاؤن لوڈ, دریافت, lek,d luk,d, lek,d luk,d, مثنوی، مشهور به مثنوی معنوی (یا مثنوی مولوی)، نام کتاب شعری از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر و صوفی ایران است. این کتاب از ۲۶٬۰۰۰ بیت و ۶ دفتر تشکیل شده و یکی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است. این کتاب در قالب شعری مثنوی سروده شده‌است؛, Persian, نویسنده مولانا جلال‌الدین محمد بلخی, مولوی, مثنوی, کتاب صوتی, ادبیات, ادبیات کهن, دیوان, دانلود کتاب, شاعر, شعر, Literary, Literary, دانلود کتاب مثنوی معنوی + کتاب صوتی,
2016-03-17
08:17:20

دانلود کتاب مثنوی معنوی + کتاب صوتی

📁 دسته بندیادبیات
💾 حجم فایل764 مگابایت
📅 تاریخ به روزرسانی1393/12/14
📊 تعداد دانلود115,772
❤️ هزینه دانلودرایگان و نیم بها