تجارت و کارآفرینی در گرجستان و اروپا با ثبت شرکت در گرجستان
یکی از کشورهای منتخب اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری گرجستان است که در سالهای اخیر پیشرفتهای بی نظیری را در عرصه های گوناگون داشته و به همین دلیل سرمایه گذاران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب کرده است.
یکی از ویژگی های برتر گرجستان در مقایسه با کشورهای همسایه، سهولت در راه اندازی کسب و کار با اندازه گیری معیار "بسیار آسان" است که گرجستان را بعنوان هفتمین کشور دنیا از نظر سهولت انجام کار و راه اندازی کسب و کار معرفی می کند.

گرجستان پس از ایالات متحده آمریکا که در رتبه ششم قرار دارد، در رتبه هفتم دنیا قرار دارد و حتی جایگاه این کشور، از انگلستان نیز بالاتر می باشد.
برای مشاهده منبع این خبر به روی این لینک کلیک کنید.


تصویر فوق، آمار وبسایت ویکی پدیا از سال 2017 تا 2020 نشان داده که رتبه گرجستان را در جایگاه هفتم مشاهده می کنید.

تجار و بازرگانان زیادی در 4 سال اخیر برای تجارت و توسعه کسب و کار و همچنین وارد شدن به بازارهای جهانی وارد گرجستان شده اند.
اما ثبت شرکت در گرجستان، مزایای خاصی را برای کارآفرینان و تجار فراهم می آورد که در اینجا به این مزایا اشاره میکنیم:
- سرعت بسیار بالا در کسب مجوز کسب و کار: راه اندازی کسب و کار، ثبت شرکت و گرفتن تائیدیه های دولتی و اخذ مجوز در گرجستان بسیار آسان بوده و حداکثر نیاز به 2 روز زمان کاری دارد. این زمان، زمان بسیار کوتاهی بوده و به شخصی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارد اجازه می دهد در زمان کوتاهی بتواند مجوز کسب و کار خود را اخذ نماید.
- عدم وجود محدودیت برای حوزه فعالیت: حوزه فعالیت شما هرچیزی که باشد، اگر مرتبط با موضوع بهداشت و درمان در گرجستان نباشد، بدون هیچ محدودیتی می توانید فعالیت نمائید و نیازی به اخذ مجوزهای خاص از سازمانهای خاص در گرجستان ندارید.
- امکان فعالیت در زمینه های مختلف با یک مجوز: اگر شما قصد فعالیت در زمینه های کاری گوناگون (حتی غیرمرتبط) را دارید، می توانید تنها با ثبت یک شرکت به کلیه فعالیت های خود ادامه دهید. این در حالی است که در بسیاری از دیگر کشورها، برای هر کسب و کار باید شرکت جداگانه ای را ثبت نمائید. چنین موضوع روند کار را برای بسیار از کارآفرینان و تجار ساده تر می نماید.
- امکان فعالیت و همکاری تجاری با کشورهای اروپائی مستقر در گرجستان: تجار، سرمایه گذاران و کارآفرینانی که در گرجستان شرکت به ثبت می رسانند می توانند با شرکتهای اروپائی مستفر در گرجستان همکاری نمایند.  در سالهای اخیر، شرکتهای اروپائی زیادی به تاسیس نمایندگی خود در گرجستان روی آورده اند، لذا این مهم، می تواند همکاری های مثبتی را برای تجار و کارآفرینان ایرانی فراهم آورد که با شرکت های اروپائی وارد همکاری شوند.

اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت
خبر خوش برای کارآفرینان و تجار این است که دولت گرجستان به موسسان و کارمندان شرکت های تاسیس شده در این کشور و شرکت های فعال، اقامت کشور خود را اعطا می نماید.
البته حول موضوع اقامت گرجستان و رویکردهای مختلف دولت گرجستان برای اعطای اقامت در سالهای اخیر، موضوعات بحث برانگیزی وجود داشته اما باتوجه به اولویت دولت گرجستان برای جذب سرمایه گذار خارجی و کاهش نرخ بیکاری، می توان چنین نتیجه گرفت که دولت گرجستان از شرکتهائی که در زمینه تجارت و بازرگانی فعال باشند، حمایت کرده و بنا به درخواست به موسسان و کارمندان این شرکتهای اقامت اعطا می نماید.

یکی از مزایای بزرگ اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در گرجستان این است، که پس از اخذ اقامت می توانید حساب بانکی افتتاح نموده و حساب شرکتی داشته باشید و بطور رسمی در گرجستان فعالیت تجاری داشته باشید.

هزینه ثبت شرکت در گرجستان
ثبت شرکت در گرجستان آنهم در ایام کریسمس سال 2020، رقمی بسیار ناچیز برابر با 200 دلار آمریکا دارد که در 2 روزکاری صورت می پذیرد. شرکت سام جورجیا بعنوان یکی از معتبرترین برندهای حقوقی گرجستان، امور مربوط به ثبت شرکت و اخذ مجوزهای لازم برای شما را در کوتاه ترین زمان برای شما انجام خواهد داد.

زمینه های مناسب کاری و سرمایه گذاری در گرجستان
در حال حاضر، برخی زمینه های کاری برای سرمایه گذاری در گرجستان مناسب هستند که می توان آنها را در زمره فرصتهای مناسب سرمایه گذاری در گرجستان برشمرد.
این موارد عبارتند از:
- صادرات گوشت گوسفند گرجستان  بصورت گرم و منجمد
- احداث سوپرمارکت در گرجستان
- احداث سوله استخراج رمزارزهای دیجیتال و بیت کوین

جهت کسب اطلاعات دقیقتر در خصوص ثبت شرکت و زمینه های مناسب سرمایه گذاری در گرجستان با شماره تماس های زیر از طریق نرم افزارهای واتس اپ یا تلگرام، تماس حاصل فرمائید (تلفنهای مشاوره شرکت سام جورجیا):

00995574217305
00995574071180

همچنین جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص کشور گرجستان می توانید به وب سایت www.samgeorgia.com مراجعه فرمائید.