جدیدترین روش فروش خودرو تنها با 1 تماس
بیماری واگیردار کرونا زندگی این روزهای ما را حسابی تغییر داده است. خیلی از فعالیت‌های حضوری جای خود را به مدل اینترنتی و از راه دور خود داده‌اند. اگر قصد فروش خودرو خود در این ایام را داشته باشید، شاید بهتر باشد به دنبال چنین جایگزینی بگردید. بنابر نظر پزشکان متخصص حتی یک ملاقات با فرد ناقل کرونای بدون علایم نیز ممکن است باعث به خطر افتادن سلامتی شما و خانواده‌تان بشود. از قدیم روش های مختلفی مانند مراجعه حضوری به نمایشگاه‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو یا ملاقات‌های حضوری مختلف برای بازدید از خودرو وجود داشته است.اما سوال اینجاست که در این شرایط روشی به نظرتان می‌رسد که بتوانید بدون خروج از خانه خودرو خود را بفروشید؟!

در ادامه مقاله به بررسی روش‌های مختلف فروش خودرو می‌پردازیم:

1- مراجعه به مراکز شلوغ خرید و فروش و نمایشگاه‌های ماشین
قطعا شما نیز فروشگاه های بزرگ خودرو و مراکز خرید و فروش را به خوبی می شناسید،این نوع مراکز دو مشکل بزرگ دارد:

- برای فروش ماشین، باید برای مدت نامعلومی خودرو خود را در نمایشگاه به امانت بگذارید و در این مدت از داشتن خودرو شخصی بی‌بهره خواهید بود، که البته تردد با وسایل نقلیه عمومی خطرات زیادی در وضعیت اوج بیماری کرونا دارد.

- به دلیل بازار بسیار متلاطم و پرنوسان خودرو، مجبورید پس از مدتی قیمتی که صاحب نمایشگاه پیشنهاد می‌دهد را بپذیرید چرا که از شرایط فروش خودرو کاملا بی اطلاع هستید. همچنین این نگرانی را دارید که مبادا قیمت‌ها پایین بیاید؛ بدون آنکه مطمئن باشید این قیمت چقدر با ارزش واقعی خودرو فاصله دارد. در این شرایط ممکن است بنگاه‌داران، قیمت‌های متفاوتی را به فروشنده و خریدار اعلام کنند تا سود بیشتری ببرند.

به این دلایل پیشنهاد می کنیم تا زمانی که روش‌های مناسب‌تری برای فروش ماشین شما وجود دارند، سراغ چنین افرادی نروید.

2- اعلام فروش در سایت‌ها و انتظار برای یافتن مشتری
آگهی اعلام فروش خودرو در سایت‌ها نیز از روش‌های فروش متداول حدو یک دهه اخیر است، در مورد این روش فقط یک بار آن را امتحان کرده باشید، مطمئن باشید که عطایش را به لقایش می‌بخشید؛ آن هم به سه دلیل:

1) یک راه برای قیمت‌گذاری ماشین در این حالت این است که به تک تک آگهی‌های دیگر زنگ بزنید و از قیمت ماشین آن‌ها مطلع شوید. این قیمت‌گذاری مطمئنا با ارزش خودروی شما متفاوت خواهد بود؛ چرا که دو مدل مشاین یکسان، با توجه به میزان کارکرد و قطعات تعویضی و رنگ‌شدگی می‌توانند سطوح قیمتی بسیار متفاوتی داشته باشند. برای مثل یک چانگان CS35 مدل 98 حدود 317 میلیون تومان قیمت دارد، اما اگر فقط یک گلگیر آن تعویض شده باشد، از قیمت آن 10 میلیون تومان کم می‌شود. به همین سادگی ممکن است چند ده میلیون تومان ضرر کنید!

2) مساله خیلی بد در مورد این روش این است که باید در تمام طول روز گوش به زنگ باشید و به تلفن افراد مختلف پاسخ بدهید. پس مجبور هستید از کار و زندگی به نوعی مرخصی بگیرید تا هیچ خریداری را از دست ندهید، بلکه ماشین شما به قیمت بالاتری به فروش برسد.

3) مورد مهم‌ دیگ این است که  مجبورید با تمام خریداران احتمالی برای بازدید از ماشین وعده کنید. علاوه بر صرف وقت فراوان برای هماهنگی این بازدیدها، چنین کاری در دوران کرونا می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد.


3- هزینه کمتر، فروش سریعتر و بی دردسر خودرو از خانه و فقط با 1 تماس
امروزه در سرتاسر دنیا از این روش به راحتی استفاده می کنند؛ البته چند سالی است که در ایران نیز توسط شرکت همراه مکانیک اجرا می‌شود. برای استفاده از این خدمت باید مراحل زیر را طی کنید:

- درخواست خود را  با ورود به صفحه فروش سفارشی خودرو در اینجا ثبت کنید.

- در زمان مقرر شده مشاور همراه مکانیک با شما تماس می‌گیرد و زمانی را برای مراجعه کارشناس ویژه خودرو تعیین می‌کند. کارشناس خودرو نیز از خودروی شما بازدید می‌کند و ضمن تهیه عکس و گزارش کارشناسی کامل آن، خودرو را ارزشگذاری می‌کند. ضمناً تمامی این اقدامات، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از شما انجام خواهند شد.

- یک مشاور فروش خودرو در این مرحله به خودرو شما اختصاص داده می‌شود. ایشان ماشین شما را در نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده همراه مکانیک و تمام کانال‌های دسترسی به خریداران آگهی می‌کند و به تلفن افراد پاسخ می‌دهد تا بهترین خریدار را پیدا کند.

- بعد از بازدید کارشناس خودرو و خریدار و انجام توافق نهایی در نهایت در حضور خریدار مجددا خودرو کارشناسی می‌شود. سپس تمام مراحل تنظیم و عقد قرارداد در محل را با همکاری مشاور حقوقی

 همراه مکانیک انجام خواهید داد تا خیالتان از بابت تمامی مسائل حقوقی فروش خودرو راحت باشد. در این فرآیند، به خریدار نیز ضمانت‌ کارشناسی خودرو و پرداخت خسارت داده می‌شود. در تمام این مراحل به‌هیچ‌وجه لازم نیست به جایی مراجعه کنید یا از منزلتان به جز برای امضا قرارداد خارج شوید.

همراه مکانیک این ضمانت را به شما می‌دهد که خودرو شما حداکثر در 7 روز با قیمت خوب فروخته خواهد شد، همانطور که میتسوبیشی ASX مشتری عزیز ما که در تصویر زیر آن را می‌بینید، در 3 روز و با اولین بازدید فروخته شد.