راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های دانشجویی
  قصد داریم برای کسانی که به دنبال خرید لپ تاپ دانشجویی هستند که از پس انجام کارهای سبک برآید و قیمت بسیار مناسبی نیز داشته باشد، برخی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی بازار را معرفی کنیم.
یکی از نیازمندی‌های مهم امروزه دانشجویان را باید در اختیار داشتن لپ تاپ عنوان کرد. رشته‌های تحصیلی زیادی وجود دارند که دانشجویان برای انجام کارهای تحصیلی خود مجبور به تهیه لپ تاپ خواهند شد تا بتوانند به نتایج دلخواه در زمینه کاری خود دست یابند، اما همواره انتخاب یک لپ تاپ جدید در میان انواع لپ تاپ‌های موجود در بازار می‌تواند برای آن‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل شود.
توجه داشته باشید که شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ موفق شده‌اند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند و این مسئله سبب شده است انتخاب کردن در میان آن‌ها برای کاربران دشوارتر از گذشته شود. در این بخش همراه شما هستیم تا بهترین لپ تاپ دانشجویی را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

ویژگی‌های لپ تاپ دانشجویی چیست؟

قبل از این که بخواهید یک لپ تاپ را به عنوان لپ تاپ دانشجویی انتخاب کرده و خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که نیازمندی‌ و انتظار خود از لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید، مشخص کنید. در حقیقت شما با انجام این کار می‌توانید گام مهمی را در زمینه انتخاب یک لپ تاپ بردارید. به عنوان مثال، یک دانشجو قرار نیست از لپ تاپ خود برای اجرای گیم استفاده کند و این مسئله می‌تواند تعداد زیادی از لپ تاپ‌های موجود و در دسترس را کنار بزند. همانطور که می‌دانید، لپ تاپ‌های گیمینگ به عنوان گران قیمت‌ترین دستگاه‌ها شناخته می‌شوند و این مسئله باعث می‌شود که دانشجویان تمایلی به خرید آن‌ها نداشته باشند.

از طرف دیگر، یک دانشجو ممکن است تصمیم داشته باشد که کارهای گرافیکی انجام دهد، حتی اگر کارهای مدنظر نیازمند قدرت پردازش زیادی نباشند. در این حالت، باید سراغ دستگاه‌هایی رفت که قدرت گرافیکی آن‌ها در حداقلی‌ترین حالت ممکن قرار داشته باشد. توجه داشته باشید که یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی را باید مجهز بودن به حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی داخلی بالا عنوان کرد. به عنوان مثال، یک دانشجو ممکن است اطلاعات زیادی را بخواهد در دستگاه خود ذخیره‌سازی کند.

همچنین وجود حافظه رم بالا باعث می‌شود کاربران هنگام اجرای دستورها با افت سرعت مواجه نشوند. از دیگر ویژگی‌های بهترین لپ تاپ های دانشجویی باید به وزن ایده آل آن‌ها اشاره کرد. همانطور که می‌دانید، دانشجو باید لپ تاپ خود را حمل و نقل کند و در صورتی که انتخاب آن دارای وزن زیادی باشد، قطعا دچار مشکل در حمل و نقل لپ تاپ می‌شود. بنابراین انتخاب لپ تاپ با وزن ایده آل را باید به عنوان یکی از ویژگی‌های مطرح لپ تاپ دانشجویی به حساب آورد.

بهترین لپ تاپ دانشجویی

آیا قصد دارید لپ تاپ دانشجویی خریداری کنید؟ در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی را به شما معرفی خواهیم کرد که به سادگی می‌توانید آن‌ها را از صفحه خرید و قیمت لپ‌تاپ فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس VivoBook مدل K1703ZA-A

 VivoBook مدل K1703ZA-A

یکی از بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی را باید لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس VivoBook مدل K1703ZA-A معرفی کرد. این لپ تاپ دارای طراحی منحصر به فردی بوده و وزن آن در حدود 2 کیلوگرم است که باعث می‌شود امکان حمل و نقل آن به سادگی برای کاربران فراهم باشد. از طرف دیگر، این لپ تاپ قدرتمند ایسوس مجهز به پردازنده اصلی Intel Alder Lake Core i5 از سری 12500H بوده و در کنار آن شاهد حافظه کش 18 مگابایت هستیم.

این لپ تاپ قدرتمند ایسوس که می‌تواند برای دانشجویان کاربردهای زیادی داشته باشد، مجهز به حافظه رم 16 گیگابایت بوده و امکان ارتقا آن در صورت نیاز تا 40 گیگابایت فراهم است. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ مخصوص دانشجویی باید به حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایت SSD آن اشاره کرد که البته امکان افزایش فضای ذخیره سازی در صورت امکان وجود دارد. در کنار پردازنده اصلی باید به پردازنده گرافیکی Intel IRIS Xe اشاره کرد که توانایی لازم را برای انجام کارهای گرافیکی پایه خواهد داشت.

لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس VivoBook مدل K1703ZA-A مجهز به صفحه نمایش 17.3 اینچ بوده و وضوح تصویر آن برابر با 1920×1080 پیکسل است. همچنین این نمایشگر از نرخ تازه سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ تاپ دانشجویی باید به باتری 3 سلولی 50 وات ساعت آن اشاره کرد که می‌تواند از 2 الی 4 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشد.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ExpertBook B3 Flip مدل B3402FEA-A

ExpertBook B3 Flip مدل B3402FEA-A

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های دانشجویی را باید لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ExpertBook B3 Flip مدل B3402FEA-A معرفی کرد که در کنار طراحی زیبا و منحصر به فرد خود، مشخصات فنی بسیار ایده‌آلی را ارائه می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه باید به وزن 1.6 کیلوگرمی آن اشاره کرد که باعث می‌شود کاربران بتوانند دستگاه را به سادگی با خود حمل کرده و در این رابطه با مشکل مواجه نشوند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ را باید جنس بدنه آلومینیومی آن دانست.

قدرت لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ExpertBook B3 Flip مدل B3402FEA-A توسط پردازنده داخلی اینتل Tiger Lake Core i5 از سری 1135G7 تامین می‌شود و حافظه کش آن برابر با 8 مگابایت است. فرکانس پردازنده در بازه 2.4 الی 4.2 گیگاهرتز قرار دارد و باید بگوییم که تعداد 4 هسته حقیقی و 8 هسته مجازی باعث عملکرد فوق‌العاده دستگاه خواهند داشت.

بد نیست بدانید که حافظه رم این دستگاه برابر با 12 گیگابایت بوده و قابلیت ارتقا به 40 گیگابایت را دارد. فراموش نکنید که نوع رم DDR4 3200MHz بوده و قابلیت سفارشی سازی آن باعث می‌شود با یک دستگاه فوق‌العاده قدرتمند مواجه باشیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ را می‌توان وجود حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت عنوان کرد که از نوع SSD بوده و امکان ارتقا را دارد، اما خبری از وجود حافظه ذخیره سازی داخلی HDD نیست. پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe باعث می‌شود دستگاه توانایی لازم برای ارائه حداقل قابلیت پشتیبانی از پردازش گرافیکی را دارد.

صفحه نمایش این دستگاه از نوع 14 اینچ بوده و وضوح آن برابر با 1920×1080 پیکسل فول اچ دی است. نوع پنل IPS بوده و از نرخ تازه سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. باتری لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ExpertBook B3 Flip مدل B3402FEA-A از نوع 3 سلولی 50 وات ساعت بوده و می‌تواند برای مدت زمان 1 الی 3 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشد.

از کجا لپ تاپ دانشجویی بخریم؟

در صورتی که قصد دارید به عنوان دانشجو اقدام به خرید لپ تاپ دانشجویی کنید، باید بگوییم که ابتدا لازم است نیازمندی‌های خود را به خوبی شناسایی کرده تا بتوانید در این زمینه تصمیم‌گیری درستی داشته باشید. در این بخش سعی شد در کنار معرفی نیازمندی‌های دانشجویان به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی بپردازیم که امکان خرید آن‌ها از فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد و اقساط فراهم است. شما می‌توانید به سادگی وارد فروشگاه پلازا دیجیتال شوید و در میان انواع لپ تاپ های موجود، مدل موردنظرتان را که متناسب با نیاز شما است، انتخاب کرده و خریداری کنید.