دانلود نرم افزارتری دی اس مکس / Autodesk 3ds Max
Autodesk 3ds Max (تریدیاسمکس) بستهای نرمافزاری با قابلیت ساخت مدلهای سه بعدی، متحرک سازی و رندر است. این نرمافزار یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدل های سه بعدی
انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه
گرافیک کامپیوتری (CG) هست سالهاست که توسط کمپانی های میانجی متفاوت نظیر Yost , Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد. امکانات بسیار گسترده و کارایی به نسبت آسان و همچنین ساز گاری با plugin های third-party متعدد از مزایای این
نرم افزار قوی هست. به طور گسترده ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت
بازی های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه استفاده می شود و بزرگترین قابلیتش امکانات خوب مدل سازی است. این نرم افزار همچنین دارای سیستم آنالیز نور indirect illumination & radiosity سیستم ذره particle system بسیار قدرتمند است که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه های واقعی برای کاربر ایجاد می کند. زبان برنامه نویسی (scripting) این نرم افزار که MAXscript نام دارد، قابلیت های برنامه رو دوچندان می کند.
ویژگی های نرم افزار Autodesk 3ds Max:- طراحی سه بعدیافرادی
که قصد کار با این برنامه را دارند در ابتدا باید از یک قوه تخیل بسیار
بالا برخوردار شوند زیرا فاکتور اساسی برای موفق شدن در کار با این برنامه
تخیل پردازی در دنیای مجازی ای که با آن سر و کار دارید است. در مرحله بعد
باید از تمامی حالات و خواص مواد از جمله چگونگی حالت انعکاس یا تصویر بر
روی آن جسم مورد نظر یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در دماهای مختلف جهت دادن
حالت واقعی تر به جسم آشنا باشد.
- کاربرد در معماریمعماران و گرافیستها نیز میتوانند از این برنامه برای پیشنمایش بناها و مدلهایی که هنوز ساخته نشدهاند، استفاده کنند.
کاربرد
دیگر این نرم افزار در معماری تبدیل پلانهای ساده به شکل سه بعدی می باشد
همچنین از نقشها و ترسیمات انجام شده در نرم افزار autocad هم پشتیبانی می
کند که برای معماران اهمیت بسیار دارد همچنین به کمک ۳dsmax می توان نماهای
داخلی ساختمانرا طراحی و مشاهده نمود.
interior and exterior design را
هم می توان به راحتی طراحی نمود و با خروجی گرفتن طرح می توان سازها را
قبل از اجرا مشاهده نمود و نواقص آن را از بین برد که کمک شایانی به
معماران و طراحان این صنعت کرده است.
- مدل سازیمکس دارای روشهای گوناگونی برای ساخت مدل است که با کمک ویرایشگرهای متفاوت و قدرتمند به کاربر برای مدلسازی کمک میکند
در نرم افزار مکس ۳ روش اصلی برای مدل سازی وجود دارد:
- Mesh\Polygon Modeling
- Patch Modeling
- NURBS Modeling
دو تکنیک پر کاربرد در مدل سازی مکس عبارت است از:
Box
Modeling: که بیشتر در صنعت
بازی سازی مورد استفاده قرار میگیرد و با
تغییر در وجوه و گرههای یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه
بعدی مورد نظر میرسند. (Mesh\Polygon Modeling)
Surface Modeling:
ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطوط دو بعدی در مکس (spline) انجام گرفته و
با تغییر در محل قرار گیری گرههای (vertex) آن به صورت سه بعدی در میآید.
(Patch Modeling)
- متحرک سازی (پویانمایی)از جمله تواناییهای دیگر این نرمافزار قابلیت متحرک سازی آن است که این محصول را تبدیل به یکی از قدرتمندترین نرمافزارهای ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت
انیمیشن و تیزرهای
تبلیغاتی کرده است همچنین این محصول دارای pluginهای متعدد و قدرتمندی است که در صنعت جلوهای ویژه سینمایی مورد استفاده قرار میگیرد.
character animation که در نسخه جدید این نرم افزار ۳dsmax ۲۰۱۱ به آن توجه بسیار شده است دارای توانایهای جدیدی است که از این توانایها میتوان به پلاگین CAT اشاره کرد که برای ساخت انیمیشن موجوداتی که دارای چندین پا هستند بسیار مفید و حائظ اهمیت است
در فهرست زیر به ابزارهای ساخت انیمیشن اشاره می شود:
Biped - Bone - IK Solvers - Animation CAT - Reactor
- رندرعبارت است از تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در مکس که توسط یک سری دستورات و برنامههای
گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) است نرمافزار مکس دارای موتورهای رندر زیر است.
scanline renderer
mental ray( همراه با خود max)
RenderMan(پلاگین)
ویری V-Ray(پلاگین)
Brazil R/S(پلاگین)
FinalRender(پلاگین)
Maxwell Render(پلاگین)
Fry Render(پلاگین)
در مورد پلاگین رندر V-Ray میتوان به کیفیت عالی آن اشاره کرد این موتور رندر که توسط شرکت chaos group به بازار عرضه شده است. این موتور اغلب برای نماهای معماری استفاده می شود اما نتایج استفاده از آن در انیمیشن نیز مطلوب است.
دانلود Autodesk 3ds Max 2014 Sp1 x64 - نرم افزار تری دی اس مکس، طراحی سه بعدی و ساخت انیمیشن
💿 نام نرم افزار | Autodesk 3ds Max |
📌 شماره نسخه | v2014 Sp1 |
📁 دسته بندی | تریدیاس مکس / 3ds Max |
💾 حجم فایل | 3230 +2960 + 3100 مگابایت |
📅 تاریخ به روزرسانی | 1392/4/23 |
📊 تعداد دانلود | 367,799 |
❤️ هزینه دانلود | رایگان و نیم بها |
💡 آموزش نصب و فعال سازی | ✔️ |
سوالات متداول
نرم افزار Autodesk 3ds Max چیست؟
معروف ترین نرم افزاری طراحی سه بعدی در جهان
آخرین ورژن نرم افزار Autodesk 3ds Max را از کجا دانلود کنم؟
برای دانلود نرم افزار Autodesk 3ds Max به طور رایگان و با ترافیک نیم بها (در ایران) روی این لینک کلیک کنید.
آموزش نصب نرم افزار Autodesk 3ds Max چگونه است؟
راهنمای نصب نرم افزار Autodesk 3ds Max در این صفحه درج شده است.
کلمات کلیدی Autodesk 3ds Max: 3D Modeller, Create Animation, 3D Animation, 3D, Modeller, Render, قالب بندی سه بعدی, ساخت تصاویر متحرک, متحرک سه بعدی, تحویل دادن, رندر, دانلود Autodesk 3dsMax 2014,
Autodesk Inc full software collection,
شعفخیثسن هدز, شعفخیثسن هدز,دانلود Autodesk 3ds Max 2014 sp1 x64 نرم افزار تری دی اس مکس طراحی سه بعدی و ساخت انیمیشن,
How to crack Autodesk 3ds Max,
طریقه/روش/راهنمای کرک,
Torrent/Usnet/Buy,
Setup,
Install,
دانلود رایگان نرم افزار,
P30Download,
Danlod/Danload/Donload,
nhkg,n kvl htchv,
Download Autodesk 3ds Max Software,
for windows,
Trial,
last Version/Edition,
New Version,
Update,
Free Full Licensed,
Repacked,
Direct Download Link (DDL),
Crack,
Get Autodesk 3ds Max,
Keygen,
Patch,
Serial,
Portable,
برنامه Autodesk 3ds Max 2014 Sp1,
The world's most widely used professional 3D modeling software.,
شعفخیثسن 3یس پشط, شعفخیثسن 3یس ئشط,خرید Autodesk 3ds Max,
به روز ترین ورژن,
آخرین ورژن,
آخرین نسخه,
جدیدترین ورژن,
جدیدترین نسخه,
دانلود نرم افزار های شرکت اتودسک,
hj,ns:, hj,ns:,خرید تری دی اس مکس,
به روز ترین نسخه,
آخرین نسخه,
آخرین ورژن,
جدیدترین نسخه,
اموزش راهنمای نصب,
نسخه نهایی,
ورژن جدید,
jvd nd hs l:s, jvd nd hs l:s,2014 Sp1,
داونلود/دانلد/تورنت
معروف ترین نرم افزاری طراحی سه بعدی در جهان,
تحميل,
دریافت,
دانلود نرم افزار تری دی اس مکس با ترافیک نیم بها,
برنامه تری دی اس مکس,
برای ویندوز,
فول لایسنس,
شماره سریال,
دانلود رایگان تری دی اس مکس با لینک مستقیم,
کرک,
کیجن,
پچ,
پرتابل,
بدون نیاز به نصب,
لایسنس رایگان,
آپدیت,
پی سی,
پی 30,
سافت ور,
تریال,
سوفت ور,
مجانی,
2022-08-15
19:15:23
Autodesk 3ds Max 2014 Sp1 Download
Create rich and complex design visualization. Generate realistic characters for a top-selling game. Bring 3D effects to the big screen.
Autodesk 3ds Max supports 3D modeling, animation, and rendering software helps design visualization professionals, game developers, and visual effects artists maximize their productivity by streamlining the process of working with complex scenes.
Viewing and Handling of Large, Complex Scenes
3ds Max software delivers new viewport technology and optimizations that result in vastly improved interactivity of even the largest, most complex scenes. Common tasks and operations-selection, material assignment, transform, grouping, cloning, and many more-are now significantly faster, making 3ds Max the most streamlined version of the software ever. Plus, a new Scene Explorer makes managing large scenes-and interacting with hundreds or even thousands of objects-far more intuitive.
Review Rendering
Produce stunning photo-real imagery, faster. With the release of 3ds Max, Autodesk unveils Review. This powerful new toolset supports iterative rendering workflows by delivering interactive previewing of shadows, the 3ds Max sun/sky environment, and mental ray Architectural and Design material settings. Based on the latest game engine technology, Review gives you the instant visual feedback you need to iterate rapidly.
Support for Complex Pipelines and Workflows
Quickly extend 3ds Max or streamline multi-application workflows. The new MAXScript ProEditor provides you with an intuitive interface for working with MAXScript that will streamline the scripting workflow, making it easier to author scripts that automate and customize 3ds Max. Deeper support for the DWG and FBX file formats results in faster, more accurate importing of data from other popular Autodesk applications; plus, new features facilitate working with this imported data.
Artist-Friendly Modeling
Enjoy a less menu-dependent modeling experience. 3ds Max gives you a more streamlined, artist-friendly modeling workflow through a collection of hands-on modeling UI options that let you focus more on the creative process.
Here are some key features:
3ds Max User Interface:
- Gain unmatched productivity through a combination of performance and workflow features, including a fast, high-quality viewport environment, schematic view, multiple coordinate systems, interactive axis constraints, customizable menus and buttons, viewport grips/manipulators, and modeless keyboard entry. Achieve efficiency through streamlined workflows, custom hotkeys and cross-application navigation tools like ViewCube and SteeringWheels functionality.
- Use the unique modifier stack for a visual, parametric workflow; any change made in the modifier stack is automatically propagated to the end result. Work nonlinearly on a completed high-resolution character model; revert to the original low-resolution geometry at the bottom of the stack and add details, such as buttons on a shirt or tweaks to the nose. Those changes pass through finishing modifiers (such as smoothing, mapping, and skinning) to appear in the completed character.
- Use a mouse or tablet-based paintbrush interface for object selection and deformation, vertex color, and radiosity touch-up.
Data and Scene Management:
- Facilitate the use and transfer of 3ds Max data among file iterations, users, and locations with file management utilities, including project folders, relative paths, repathing tools, asset tracking, Containers, increment on save, auto-backup, resource collector, dynamic texture reloading, and log files.
- Use the Scene Explorer Panel to sort, filter, and search a scene by any object type or property (including metadata) with stackable filtering, sorting, and searching criteria. Save and store multiple explorer instances and link, unlink, rename, hide, freeze, and delete objects regardless of the objects currently selected in the scene. Configure columns to display and edit any object property—a feature that can be extended using MAXScript.
- Manage complex scenes and animations with an intelligent external file-referencing feature for scenes, objects, or materials.
- Work in layers using the Layer Manager to quickly isolate related scene elements.
- Manage source controls for in-use assets with Asset Tracker, a feature tightly integrated with Autodesk Vault data-management software and compatible with most third-party data-management solutions.
·- Transfer building information models from Autodesk Revit Architecture building design software into 3ds Max with the Recognize scene-loading technology. Use Material Explorer to navigate and manage all rendering-related assets in a scene.
- The addition of the Containers toolset to 3ds Max facilitates collaboration and flexible workflows by enabling users to collect multiple objects into a single container when dealing with complex scenes.
Modeling:
- Choose from ready-to-use geometry, including standard and extended primitives; 2D shapes; and architectural elements, such as doors, windows, and stairs.
- Create models quickly and efficiently with the new Graphite modeling toolset. Graphite takes 3ds Max polygon modeling to a new level by delivering over 100 tools for advanced polygonal modeling and freeform design.
- Create compound objects using the Scatter, Connect, Booleans, ShapeMerge, Morph, BlobMesh, Terrain, and Loft operations.
- Convert parametric and compound objects to base geometric types―editable mesh, editable poly, editable patch, or NURBS objects―for more detailed editing.
- Use 2D shapes as a starting point for creating editable splines and spline cages to convert to any 3D geometry type.
Polygon Modeling and Texturing:
- Use the polygon/tri-mesh architecture to create, edit, and texture mesh models. These models can contain color-per-vertex, mapping, and selection channels and explicit normals, all of which can be animated in the modifier stack.
Polygon Modeling Tools:
- Employ creation and editing tools, including create, collapse, attach, bridge, flip, hinge from edge, turn, cut, split, slice, quick slice, wedge, bevel, extrude, chamfer vertex, extrude along a curve, mirror, edge loop, and edge ring.
- Use ProBooleans to reevaluate and optimize the topology of meshes. Quickly fracture geometry into smaller, individual chunks with the ProCutter tool.
- Choose from workflow features, including the Graphite modeling toolset; Preserve UVs, which separate texture coordinates from the polygon vertices to edit the mesh without destroying UV data; subobject selection sets (vertices, edges, and faces), which intelligently convert between different types of selections (edges to vertices); interactive previewing of edits and animated edits; and the ability to change modeling hotkeys and pivots to temporary overrides.
- Use a large range of modeling modifiers to work with geometry and subobject geometry in the modifier stack, including Projection, Edit Normals, Vertex Paint, and those that let you bend, bevel, cap holes, cross section, displace, extrude, and subdivide polygons.
Texture Assignment/Editing:
- Paint directly on 3D models in the viewport to create new maps or extend existing ones using brushes, blend modes, fill, clone, and erase.
- Access the streamlined texture workflow for a material/map browser with support for drag-and-drop assignment and hierarchies with thumbnails, and to combine an unlimited number of textures.
- Use UV workflow features including Pelt mapping, which defines custom seams and enables users to unfold UVs according to those seams; copy and paste (of materials, maps, and colors); and quick-mapping (box, cylindrical, and spherical).
- Use up to 99 UV sets for texture layering.
- Use extensive UVW mapping tools to directly manipulate texture mapping coordinates.
- Work in the modifier stack with texture modifiers, including Camera Map, Material Modifier, UVW mapping modifiers, UV Xform, Map Scaler, and Surface Mapper.
- Use the xView Mesh Analyzer to test or query for flipped or overlapping faces, unwelded vertices, missing maps, and object and Material IDs.
- Navigate and manage all rendering-related assets in a scene with the Material Editor.
Spline/Extended Spline Modeling:
- Attach, detach, align, stitch together, extend, fillet, or rebuild surfaces with a high degree of control over parameterization and continuity.
- Deform, lathe, normalize spline, set spline render properties, sweep, and trim/extend with spline modifiers when modeling with the modifier stack.
- Choose from a range of modifiers for direct manipulation of subobject geometry, such as Curve CV, Surface CV, and surface.
General Keyframing:
- Two keying modes—set key and auto key—offer support for different keyframing workflows.
- Fast and intuitive controls for keyframing including cut, copy, and paste, let the user create animations with ease.
- Animation trajectories can be viewed and edited directly in the viewport.
Animation Controllers:
- A wide range of controllers, both key-based and parametric, may be used to animate the full transform or the position, rotation, or scale of objects.
- Key-based controllers, such as Bézier and TCB, store values and interpolation methods in each key, which can be edited with those controls.
Constrained Animation:
- Animate objects along curves with controls for alignment, banking, velocity, smoothness, and looping, and along surfaces with controls for alignment. Weight path-controlled animation between multiple curves and animate the weight.
- Constrain objects to animate with other objects in many ways—including look at, orientation in different coordinate spaces, and linking at different points in time. These constraints also support animated weighting between more than one target.
- Collapse all resulting constrained animation into standard keyframes for further editing.
Procedural Animation:
- Parametric controllers unique to each controller type store values that affect the animation throughout.
- Users can create procedural animation based on numerous built-in controllers including noise, expressions, waveform, spring, and audio. All resulting procedural animation can be collapsed into standard keyframes for further editing.
Script and Expression Controllers:
- Use custom controllers as scripts and expressions.
- Control the animation by any math function as well as by any MAXScript using expressions.
- Control the animation by any relationship describable using MAXScript with scripted controllers.
- Collapse all resulting script or expression-based animation into standard keyframes for further editing.
List Controllers:
- Blend multiple animation tracks into a single result using a hierarchy of controllers in a list.
- Use list controllers to store different poses and versions of animation on the same object or objects.
- Weight and animate the influence of each controller in the list over time.
Reaction Controllers:
- Set up reactions to make objects respond to the animation of other objects.
- Set up and trigger states for reactions with desired values so the reacting object will be controlled without having to be keyed by hand.
Parameter Wiring:
- Wire together one- and two-way relationships between controllers to offer a more custom method of keying animation.
- Implement custom animation controls by wiring UI elements such as sliders and spinners to an object’s animatable tracks.
- Control multiple attributes with a single slider.
Track View: Curve Editor and Dope Sheet:
- Edit keyframe animation track by track using curves along the timeline to more easily visualize the components of the interpolation. Tools for editing curves include limiting, curve drawing, and curve modifiers.
- Use the Dope Sheet to edit keys individually or in groups and ranges.
- Slide, move, and scale keys or sets of keys in both time and value.
- Edit animation track by track by copying, pasting, and instancing controllers.
- Use Track Sets to organize complex animation into discrete entities for easier editing.
- Precisely control dense animation using soft selection falloff and Reduced Keys that maintain the integrity of the original animation.
- Load sound tracks into Track View for easy synchronization with target animation.
- View animation before and after the current frame to evaluate object motion.
Modifier Animation:
- Use the Point Cache modifier to save and load surface deformations for easy swapping and fast playback.
- Use the Morpher modifier as an interface for organizing and animating morphing targets and for progressive morphing support.
Skinning:
- Use either the Skin or Physique modifier to achieve precise, smooth control of skeletal deformation as joints are moved, even in challenging areas, such as shoulders.
- Control skin deformation using direct vertex weights, volumes of vertices defined by envelopes, or both.
- Use capabilities such as weight tables, paintable weights, and saving and loading of weights for easy editing and proximity-based transfer between models, providing the accuracy and flexibility needed for complicated characters.
- Apply the rigid bind skinning option to animate low-polygon models or as a diagnostic tool for regular skeleton animation.
- Use additional modifiers, such as Skin Wrap and Skin Morph, to drive meshes with other meshes and make targeted weighting adjustments in tricky areas.
More info ( ↓ open / close ↑ )