دانلود Windows Server 2019 Build 17763.5458 (2024.02) x64 - ویندوز سرور 2019 به همراه جدیدترین آپدیت

دانلود نرم افزارویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲) / Windows Server 2019

Windows Server 2019 جدیدترین نسل سیستم عامل ویندوز برای سرورها بوده که به تازگی منتشر و جایگزین Windows Server 2016 شده است. همانند نسخه پیشین، هسته اصلی ویندوز مشابه با Windows 10 بوده و شامل جدیدترین به روز رسانی‌های منتشر شده برای Windows 10 است. به جز چند ویژگی جدید، سایر تغییرات صورت گرفته بیشتر شامل رفع خطاها و تغییرات ظاهری می‌شود. مایکروسافت همچنین نسخه‌ای جدید از Windows Server معرفی کرده که فاقد رابط کاربری (GUI) بوده و فقط با خط فرمان (Command Line) مدیریت می‌شود؛ این نسخه از Windows Server همگام با Windows 10 به روز رسانی شده و سرعت و امنیت بسیار بالایی دارد.

قابلیت‌های کلیدی Windows Server 2019:
- راه اندازی و مدیریت حرفه‌ای سرورهای میزبانی و مجازی
- بازگشت Desktop Experience و رابط کاربری گرافیکی به Windows Server
- قابلیت جدید System Insights و مرور مداوم گزارشات سیستم
- ارائه جعبه ابزار مدیریتی یکپارچه Windows Admin Center
- مدیریت سیستم بدون نیاز به اینترنت یا Microsoft Azure
- معرفی Role جدید Storage Migration Service
- فهرست‌نویسی و انتقال داده‌ها و تنظیمات سرور
- اضافه شدن ATP در سطح Kernel و Memory
- بهبود ابزار امنیتی ASR و Controlled folder access
- ابزار امنیتی جدید SDN و مجاز نمودن فعالیت‌های خاص
- امکان شبیه‌سازی Linux در محیط Windows به طور همزمان
- بهینه‌سازی کامل HTTP/2 برای وب سریع‌تر و امن‌تر
- پشتیبانی کامل از حافظه‌های پیوسته یا NVDIMM-N
- مقیاس‌پذیری تا 4 پتابایت به ازای هر خوشه یا Cluster

نسخه جدید Windows Server 2019 بر پایه Windows Server 2016 و با هدف بهینه‌سازی و تسریع فرآیندهای مدیریتی ارائه شده و در چهار قسمت Hybrid ،Security ،Application Platform و Hyper-Converged Infrastructure شامل تغییرات گسترده‌ای هستیم. در ادامه نیز سعی داریم تا برخی از مهم‌ترین تغییرات انجام گرفته در این نسخه جدید را مرور کنیم.

اولین موردی که به چشم می‌خورد بازگشت Desktop Experience به Windows Server 2019 است. همانطور که می‌دانیم تمامی نسخه‌های Windows Server بعد از نسخه Windows Server 2016 فاقد رابط کاربری Desktop بوده و فقط از طریق خط فرمان قابل مدیریت هستند. این در حالی است که Windows Server 2019 شامل رابط کاربری گرافیکی یا GUI کامل بوده و همانند Windows Server 2016 نصب می‌شود.

در نسخه جدید Windows Server 2019 قابلیت جدیدی تحت عنوان System Insights معرفی شده است که وظیفه اصلی آن مرور و پیش‌بینی مداوم گزارشات محلی است. این قابلیت به همراه مدل یادگیری ماشین (Machine-learning model) قادر است تا با تحلیل داده‌های سیستمی، Event ها و Performance counter ها مشکلات احتمالی را زودتر از موعد به مدیر سیستم اطلاع و هزینه‌های مدیریتی را کاهش دهد.

در نسخه جدید Windows Server 2019 تمامی ابزارهای مدیریت سیستم در Windows Admin Center حضور داشته که تحولی عظیم در جعبه ابزار مدیریتی Windows Server به شمار می‌رود. مهم‌ترین ویژگی آن این است که نیازی به اتصال اینترنتی و Microsoft Azure نداشته و کاملاً محلی (Local) است.

در نسخه جدید همچنین یک Role جدید با نام Storage Migration Service یا به اختصار SMS معرفی شده که کاربران را قادر می‌سازد تا داده‌ها و تنظیمات شبکه را فهرست‌نویسی کنند، توسط پروتکل SMB فهرست‌ها را انتقال دهند و سرورهای قدیمی را بدون از دست رفتن تنظیمات و برنامه‌ها به روز کنند.

از تغییرات در حوزه امنیتی می‌توان به Windows Defender Advanced Threat Projection یا به اختصار ATP اشاره نمود که قادر است تا هرگونه فعالیت مخرب را در سطح Memory و Kernel متوقف کرده و فرآیندهای آلوده را ببندد. این ماژول همچنین دارای یک Exploit Guard قدرتمند بوده که اجازه‌ی اجرای اسکریپت‌های مشکوک را نمی‌دهد.

اما یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های امنیتی Windows Server 2019 قابلیت Security with Software Defined Networking یا به اختصار SDN است. این ویژگی، امنیت سیستم را بر اساس شبکه نرم افزاری تعریف شده حفظ می‌کند به گونه‌ای که فقط نرم افزارهای خاصی اجازه‌ی فعالیت مشخصی را دارا می‌باشند و لذا امکان فعالیت غیر تعریف شده توسط نرم افزارهای مجاز وجود نداشته و این بدان معنی است که دیگر Hijack کردن نرم افزارهای در حال اجرا، راهی برای نفوذ به سرور شناخته نمی‌شود.

در حوزه Application Platform نیز می‌توان به امکان اجرای Container های Windows و Linux به صورت همزمان و پشتیبانی از Kubernetes اشاره نمود. بهبود یکپارچگی هویت حامل (Container) و کاهش حجم حامل و افزایش کارایی آن‌ها از دیگر قابلیت‌های این حوزه است.

اما در زمینه زیرساخت فرا همگرا یا HCI شامل تغییرات زیرساختی گسترده‌تری نسبت به سایر حوزه‌ها هستیم. برای مثال با بهینه شدن فرآیند فشرده‌سازی و Deduplication تا 10 برابر بیشتر از نسخه‌های قبل می‌توانید در فضای مورد استفاده صرفه‌جویی کنید.

Windows Server 2019 Essentials محصول رسمی شرکت Microsoft نسخه‌ای سبک از Windows Server 2019 بوده که برای کسب و کارهای کوچک و حداکثر 25 کاربر و 50 سیستم طراحی شده است. مایکروسافت در نسخه جدید این محصول، بیش از پیش سعی کرده است تا اکثر قابلیت‌های Windows Server 2019 Standard را دست نخورده باقی بگذارد؛ به طوری که شاهد حضور قابلیت‌هایی جدیدی نظیر Storage Migration Services و System Insights در نسخه Essentials هستیم. مایکروسافت همچنین سیستم فعال‌سازی و فروش این محصول را همانند Windows Server 2019 تعیین کرده که به خوبی توسط فعال‌سازهای رایج، فعال می‌گردد. به نقل از مایکروسافت این نسخه از ویندوز، احتمالاً آخرین نسخه از خانواده Windows Server Essentials است.

قابلیت‌های کلیدی Windows Server 2019 Essentials:
- نسخه‌ای سبک از Windows Server 2019 با حفظ اکثر امکانات
- قابل استفاده حداکثر برای 25 کاربر و 50 دستگاه
- مناسب برای کسب و کارهای کوچک
- دریافت آپدیت‌های عمومی و امنیتی
- شرایط محدود نصب و پیکربندی

علی رغم یکسان بودن شیوه فروش و فعال‌سازی این ویندوز با نسخه کامل‌تر خود یعنی Windows Server 2019 Standard، سیستم نصب و پیکربندی آن کاملاً متفاوت است. برای مثال در صورتی که این نسخه از ویندوز به صورت Domain Controller پیکربندی شود، نباید Domain Controller دیگری بر روی سیستم تعریف شود و سیستم عامل باید تنها اجرا کننده Flexible Single Master Operations یا FSMO باشد. همچنین امکان برقراری Trust دو طرفه با سایر Active Directory ها وجود ندارد.

اگرچه این نسخه از ویندوز با محدودیت‌های خاصی ارائه شده است اما شامل پشتیبانی جدید سخت افزاری، بهبودها و قابلیت‌های کلیدی Windows Server 2019 Standard مانند Storage Migration Services و System Insights و بسیاری دیگر می‌شود.

در نسخه جدید این ویندوز، دیگر قابلیت Essentials Experience حضور ندارد. این قابلیت عمدتاً باعث ساده شدن اشتراک‌گذاری محتوا و مدیریت دستگاه می‌شد. برای تجربه بهتر مدیریتی، Windows Admin Center به طور کامل جایگزین Essentials Experience شده است.

Microsoft Hyper-V Server 2019 نسخه‌ی ویژه‌ای از Windows Server 2019 است که به هایپروایزر محلی مایکروسافت مجهز بوده و جهت ساخت و مدیریت سرورها و شبکه‌های مجازی در ابعاد کوچک و بزرگ کاربرد دارد. هایپروایزر (Hypervisor) یا ناظر ماشین مجازی نوعی برنامه کامپیوتری است که اجازه ساخت و اجرای ماشین‌های مجازی را می‌دهد. ماشینی که هایپروایزر در آن اجرا می‌شود به عنوان ماشین میزبان شناخته شده و هر ماشین مجازی ساخته شده روی آن ماشین، میهمان خوانده می‌شود. ماشین میزبان برای هر میهمان یک سخت‌افزار مجازی فراهم و آن ماشین را مدیریت می‌کند. از لحاظ زیرساخت نصب و راه اندازی، هایپروایزر شامل دو گونه می‌شود که Microsoft Hyper-V از نوع Type 1 است بدین معنی که مستقیم بر روی سخت افزار و نه سیستم عامل نصب می‌شود.

قابلیت‌های کلیدی Microsoft Hyper-V Server 2019:
- معرفی Failover Clustering با هدف انتقال راحت‌تر خوشه‌ها
- قابلیت ترکیب خوشه‌ها به صورت Hyper-V یا فراهمگرا
- معرفی Storage Replica؛ تکنولوژی انحصاری مایکروسافت در تکثیر داده
- تقلید داده برای S2D از نوع ReFS و صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی
- پشتیبانی از حافظه‌های Persistent با Latency بسیار پایین
- امکان اجرای حامل‌های لینوکس (Linux Containers)
- دارای سیستم جامع مدیریت Windows Admin Center
- دارای سیستم حفاظتی ATP در سطوح Kernel و Memory
- دارای Exploit Guard اختصاصی مشابه EMET
- دارای تکنولوژی ASR و تعیین سیاست اجرایی نرم افزارها
- مرور مداوم گزارشات سیستم در System Insights

یکی از مشکلات رایج مدیران خوشه‌ها (Cluster) انتقال خوشه از یک دامین (Domain) به دامین دیگر است. در نسخه جدید Hyper-V این مسئله مورد توجه قرار گرفته است. در واقع فقط با استفاده از دو cmdlet در PowerShell می‌توانید نام اکانت یک خوشه را از Active Directory حذف کنید، عملکرد یک خوشه را متوقف کنید، از دامین مرجع خارج شده و تمام گره‌ها (Nodes) را به Workgroup اضافه کنید سپس به دامین جدید متصل شده و یک خوشه جدید در AD بسازید.

در اکثر کسب و کارها و سیستم‌های رایج، تعداد گره‌ها را کم (6، 8، 12 و 16) نگه داشته و به تعداد خوشه‌ها اضافه می‌کنند. این رویه در نسخه جدید تغییر کرده است. در واقع از این پس این امکان وجود دارد تا چندین خوشه را با هم به صورت Hyper-V یا Storage یا حتی Hyper-Converged ترکیب نموده و یک منبع Master Cluster بر روی هر خوشه اجرا کنید. شما قادر خواهید بود تا ماشین‌های مجازی را در حالت اجرا از یک خوشه به خوشه‌ای دیگر منتقل کنید، این ویژگی Live Migrate نام دارد.

بالاخره در ویرایش Datacenter سیستم عامل Windows Server 2016 آخرین تکه پازل را در رقابت مایکروسافت با SAN یافتیم؛ Storage Replica رقیب سرسخت تکنولوژی تکثیر (Replication) بسیار گران SAN که شما را قادر می‌سازد تا از یک Volume بر روی یک سرور یا خوشه داده‌ها را در موقعیتی دیگر تا 150 کیلومتر به صورت همگام، تکثیر کنید. این ویژگی برای ساخت خوشه‌های بلند Hyper-V با هدف انعطاف‌پذیری خیلی بالا (Very High Resiliency) یا بازیابی فاجعه (Disaster Recovery) کاربرد دارد.

قابلیت تکثیر Hyper-V متفاوت با SR عمل می‌کند؛ شما می‌توانید یک خوشه بلند Hyper-V را با SR به عنوان مکانیزم انتقال ساخته و از تکثیر Hyper-V برای DR یا حتی تکثیر ماشین‌های مجازی به مکان سومی یا Azure استفاده کنید.

از دیگر قابلیت‌های جدید در حوزه مدیریت داده می‌توان به امکان تقلید داده (Data Deduplication) برای Storage Spaces Direct با Filesystem از نوع ReFS اشاره کرد که باعث صرفه‌جویی 50 درصدی در فضای ذخیره‌سازی می‌شود. مایکروسافت همچنین از حافظه‌های ماندگار (Persistent) پشتیبانی می‌کند. حافظه‌های ماندگار نوعی حافظه DDR با باتری داخلی بوده و Latency بسیار پایینی دارند.

اما جالب‌ترین ویژگی جدید در مدیریت حامل‌ها (Containers) امکان اجرای حامل‌های لینوکس بر روی Windows Server است. همانطور که می‌دانید ما دو نوع حامل داریم، حامل‌های ویندوز (Windows Containers) و حامل‌های هایپر-وی (Hyper-V Containers). مدل Hyper-V، امنیت ایزوله بر روی ماشین مجازی اجرا می‌کند و البته از ماشین مجازی «واقعی» حجم بسیار کمتری دارد. هم اکنون امکان اجرای سریع و راحت حامل‌های لینوکس وجود دارد.

در حوزه‌ی امنیتی نیر بسیاری از قابلیت‌های Windows Server 2019 نظیر Windows Defender Advanced Threat Protection یا ATP و System Insights و Windows Admin Center در Hyper-V Server 2019 نیز حضور دارند که قبلاً به طور مفصل در مورد آن‌ها توضیح داده شده است (به پست Windows Server 2019 مراجعه شود).

معرفی بسته ویندوز سرور ۲۰۱۹:
Windows Server 2019 در چندین ویرایش مختلف ارائه می‌شود و این بسته شامل موارد زیر است:

Windows Server 2019 x64 Integrated Feb 2023:
- Hyper-V Server 2019
- Windows Server 2019 Essentials
- Windows Server 2019 Standard (Server Core Installation)
- Windows Server 2019 Standard (Server with a GUI)
- Windows Server 2019 Datacenter (Server Core Installation)
- Windows Server 2019 Datacenter (Server with a GUI)

دانلود Windows Server 2019 Build 17763.5458 (2024.02) x64 - ویندوز سرور 2019 به همراه جدیدترین آپدیت‌ها

💿 نام نرم افزارWindows Server 2019
📌 شماره نسخهv1809 Build 17763.5458 (Updated Feb 2023) x64
📁 دسته بندیویندوز سرور
💾 حجم فایل4570 مگابایت
📅 تاریخ به روزرسانی1402/11/24
📊 تعداد دانلود218,608
❤️ هزینه دانلودرایگان و نیم بها
💡 آموزش نصب و فعال سازی✔️

سوالات متداول

نرم افزار Windows Server 2019 چیست؟

Windows Server 2019 جدیدترین نسل سیستم عامل ویندوز برای سرورها بوده که به تازگی منتشر و جایگزین Windows Server 2016 شده است.

آخرین ورژن نرم افزار Windows Server 2019 را از کجا دانلود کنم؟

برای دانلود نرم افزار Windows Server 2019 به طور رایگان و با ترافیک نیم بها (در ایران) روی این لینک کلیک کنید.

آموزش نصب نرم افزار Windows Server 2019 چگونه است؟

راهنمای نصب نرم افزار Windows Server 2019 در این صفحه درج شده است.

کلمات کلیدی Windows Server 2019: microsoft, windows, server, windows server, windows server 2019, microsoft windows server 2019, windows server 2019 rtm, windows server 2019 final, windows server 2019 retail, windows server 2019 VL RTM, windows server 2019 datacenter rtm, hyper-v, microsoft system center, nano server, dhcp, iis, powershell, active directory, federation services, active directory federation services, ad fs, opengl, opencl, http, http/2, https, redirection, management, server role, vps, virtual server, virtual server management, iis server management, http web server proxy, web, server proxy, authentication, مایکروسافت, ویندوز, سرور, 2019, ویندوز سرور 2019, مایکروسافت ویندوز سرور 2019, ویندوز سرور 2019 نسخه نهایی, ویندوز سرور 2019 نهایی, ویندوز سرور 2019 رسمی, دانلود ویندوز سرور 2019 نهایی, دانلود ویندوز سرور 2019 به همراه کرک, ویندوز سرور 2019 دانلود, راه اندازی, مدیریت سرور, سرور مجازی, مجازی سازی, وب سرور, مدیریت, آی تی, نسخه نهایی ویندوز سرور 2019, لینک دانلود ویندوز سرور 2019, به روز شده, آپدیت شده, همراه با آخرین و جدیدترین آپدیت ها, Microsoft full software collection, پهزقخسخبف, ئهزقخسخبف, دانلود Windows Server 2019 ویندوز سرور ۲۰۱۹ به همراه جدیدترین آپدیت‌ها, How to crack Windows Server 2019, طریقه/روش/راهنمای کرک Windows Server 2019, Torrent/Usnet/Buy Windows Server 2019, Setup Windows Server 2019, Install Windows Server 2019, دانلود رایگان نرم افزار Windows Server 2019, P30Download Windows Server 2019, Danlod/Danload/Donload Windows Server 2019, nhkg,n kvl htchv Windows Server 2019, Download Windows Server 2019 Software, Windows Server 2019 for windows, Windows Server 2019 Trial, Windows Server 2019 last Version/Edition, Windows Server 2019 New Version, Windows Server 2019 Update, Windows Server 2019 Free Full Licensed, Windows Server 2019 Repacked, Windows Server 2019 Direct Download Link (DDL), Windows Server 2019 Crack, Get Windows Server 2019, Windows Server 2019 Keygen, Windows Server 2019 Patch, Windows Server 2019 Serial, Windows Server 2019 Portable, برنامه Windows Server 2019, 1809 Build 17763.5458 (Updated Feb 2023) x64, microsoft, server, مایکروسافت, ویندوز, ویندوز سرور, windows, windows server, windows server 2019, سرور, Windows Server 2019 is the current version of server operating system by Microsoft as part of the Windows NT family of operating systems., صهدیخصس سثقرثق 2019, صهدیخصس سثقرثق 2019, خرید Windows Server 2019, به روز ترین ورژن Windows Server 2019, آخرین ورژن Windows Server 2019, آخرین نسخه Windows Server 2019, جدیدترین ورژن Windows Server 2019, جدیدترین نسخه Windows Server 2019, دانلود نرم افزار های شرکت مایکروسافت, lhd:v,shtj, lhd:v,shtj, خرید ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), به روز ترین نسخه ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), آخرین نسخه ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), آخرین ورژن ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), جدیدترین نسخه ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), اموزش راهنمای نصب ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), نسخه نهایی ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), ورژن جدید ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), ,dkn,c sv,v ۲۰۱۹ (fi v,c ani nv filk ۱۴۰۲), ,dkn,c sv,v ۲۰۱۹ (fi v,c ani nv filk ۱۴۰۲),1809 Build 17763.5458 (Updated Feb 2023) x64, داونلود/دانلد/تورنت Windows Server 2019 جدیدترین نسل سیستم عامل ویندوز برای سرورها بوده که به تازگی منتشر و جایگزین Windows Server 2016 شده است., تحميل, دریافت, دانلود نرم افزار ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲) با ترافیک نیم بها, برنامه ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), برای ویندوز ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), فول لایسنس ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), شماره سریال ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), دانلود رایگان ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲) با لینک مستقیم, کرک ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), کیجن ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), پچ ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲) پرتابل, ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲) بدون نیاز به نصب, لایسنس رایگان ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), آپدیت ویندوز سرور ۲۰۱۹ (به روز شده در بهمن ۱۴۰۲), پی سی, پی 30, بهترین Windows Server, بهترین نرم افزار ویندوز سرور, سافت ور, تریال, سوفت ور, مجانی,
2024-02-17
07:22:34