دانلود Adobe DNG Converter v16.1 MacOS - نرم افزار مبدل فایل های خام دوربین عکاسی به فرمت DNG برای م
For macintoush

دانلود Adobe DNG Converter برای مک

فرمت فایلی RAW روزبه‌روز جای خود را در بین عكاسان حرفه‌ای دیجیتال باز می‌كند چرا كه این فرمت نسبت به فرمت های معمول TIFF و JPEG‌، دارای قابلیت انعطاف بیشتر، امكان كنترل بهتر و مهم تر از همه، با كیفیت بالاتری است. اما این فرمت یك مشكل عمده نیز دارد و آن این که یك استاندارد فراگیر برای RAW وجود ندارد. به عبارت بهتر، هر دوربین دیجیتالی با یك كدگذاری خاص خود فایل RAW را تولید می‌كند و برای باز كردن آن فایل نیز حتما بایستی از نرم افزار مخصوص آن دوربین استفاده كرد. هر چند امكان باز نمودن فایل های RAW‌ دوربین های مختلف توسط نرم افزارهایی نظیر Adobe Camera RAW و نیز Capture One وجود دارد، اما ذكر دو نكته در این باره لازم است كه اولا بایستی این نرم‌افزارها از آن دوربین خاص پشتیبانی كنند (با عرضه دوربین های جدید، نسخه های به روز این نرم افزارها نیز عرضه می‌شوند) ثانیا گاهی كدگشایی این نرم افزارها نسبت به نرم افزار اصلی خود دوربین متفاوت است و نتایج كاملا یكسانی ندارند. بنابراین دارنده یك دوربین دیجیتال تا حد زیادی وابسته به همان نرم افزار همراه دوربین خواهد بود. و فایل های RAW به جای اینكه به عكاس تعلق داشته باشد، وابسته به نرم افزار اصلی خواهد بود.
نگاتیو دیجیتال یا DNG پاسخی است برای مشكل فوق. این فرمت فایلی باز، توسط Adobe ارائه شده است و می‌تواند از این پس به عنوان یك استاندارد در نرم افزارها و نیز سخت افزارها (از جمله دوربین های دیجیتال) استفاده شود. همچنین شرکت Adobe نرم افزار مبدل Adobe DNG Converter را به طور رایگان ارائه كرده است تا کاربران بتوانند انواع فایل های RAW را به این فرمت استاندارد تبدیل كرده و برای آرشیو خود نگهداری کنند.

در حقیقت شما با این برنامه مبدل، فایل های RAW خود را به فرمت DNG تبدیل می كنید و برای آرشیوتان (علاوه بر فایل های RAW اصلی) نگهداری می‌كنید. خصوصیت مهم DNG آن است كه حاوی تمام اطلاعات موجود در یك فایل RAW‌ است. یعنی علاوه بر اطلاعات تصویری، اطلاعات مربوط به Metadata را نیز نگهداری می‌كند كه این اطلاعات برای تبدیل و تولید خروجی در برنامه‌های مبدل RAW الزامی هستند. همچنین اطلاعات مخفی موجود در فایل را كه توسط شركت مربوطه به فایل های RAW اضافه می‌شود را نیز نگهداری می‌نماید. فرمت DNG بسیار انعطاف پذیر است و میتواند خود را با انواع سنسورها و روتینهای مختلف دوربینهای دیجیتال وفق دهد. باز بودن این فرمت باعث یک مزیت دیگر نیز شده است، هماهنگی انواع نرم افزارها با این فرمت، اگر نمیتوانید فایل های RAW‌ مخصوص دوربینتان رابا نرم‌ افزار خاصی ببینید یا پردازش كنید، كافیست كه آن را به فرمت DNG تبدیل كنید تا با نرم افزار محبوبتان سازگار باشد. حتی امكان نمایش این فرمت در ویندوز نیز وجود دارد و مزیت دیگر این فرمت برای نرم افزار های ثالث است. امكان پشتیبانی یک نرم افزار از این تعداد فایل RAW‌ مختلف همواره برای توسعه دهندگان نرم افزاری یک مشكل عمده بوده است. اما حالا با پشتیبانی از این فرمت DNG قادر خواهند بود كه با فایل های RAW همه دوربینهای دیجیتال ارتباط برقرار نموده و برای كاربران نیز جذابتر باشند.

کلمات کلیدی: Adobe, converter, dng, dng converter, dng creator, raw photo, raw photo converter, ادوبی, مبدل, تبدیل فرمت, مبدل فرمت, کانورتر, کانورت, دانلود نرم افزار کان, Adobe full software collection, شیخذث, شیخذث, Download Adobe DNG Converter Software, For Macintosh, MacOSX, MacBook Pro, Apple, Mac Book Air, iTunes, AppStore, dmg, pkg, New, Last Version, Full Licensed, Free License, Cracked, Direct Download Link, DDL, Crack, Keygen, Patch, Serial, Update, Trial, Edition, Retail, Usnet, Torrent, P30Download, Danlod, Danload, Donload, nhkg,n kvl htchv l;dkjha, شیخذث یدل زخدرثقفثق, شیخذث یدل زخدرثقفثق, A utility that converts files from more than 350 cameras to DNG, دانلود Adobe DNG Converter MacOSX نرم افزار مبدل فایل های خام دوربین عکاسی به فرمت DNG برای مک, Digital Negative (DNG) is an openly published raw file specification that stores the “raw” pixel data captured by the digital camera sensor before it has been converted to JPEG or TIFF along with standard EXIF metadata, date, Adobe, converter, dng, dng converter, dng creator, raw photo, raw photo converter, مبدل, مبدل فرمت, کانورت, کانورتر, ادوبی, تبدیل فرمت, Design & Graphics, طراحی و گرافیک, دانلود Adobe DNG Converter v16.1 MacOS - نرم افزار مبدل فایل های خام دوربین عکاسی به فرمت DNG برای مک,
2023-12-15
18:02:16

دانلود Adobe DNG Converter v16.1 MacOS - نرم افزار مبدل فایل های خام دوربین عکاسی به فرمت DNG برای مک

💻 نام نرم افزارAdobe DNG Converter
📌 شماره نسخهv16.1
📁 دسته بندیطراحی و گرافیک
💾 حجم فایل1200 مگابایت
📅 تاریخ به روزرسانی1402/9/24
📊 تعداد دانلود5,981
❤️ هزینه دانلودرایگان و نیم بها
💡 آموزش نصب و فعال سازی✔️