نقد و بررسی پورشه ماکان

  خودروی پورشه ماکان، دومین تلاش شرکت پورشه در تولید یک شاسی بلند برای بازارهای جهانی است که قرار است به عنوان برادر کوچکتر پورشه کاین تولید و عرضه شود. شرکت پورشه پس از عرضه موفق شاسی بلند کاین در طول دو دهه گذشته، به فکر تولید یک شاسی بلند با قیمت کمتر و متناسب با نیاز بازار بوده است‌. از این رو در سال ۲۰۱۵ نسل اول پورشه ماکان تولید گردید و به بازارهای جهانی عرضه شد.

خودروی پورشه ماکان در مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شانس ورود به بازار کشور ما را پیدا کرد. این خودروها از زمان ورود تا به حال با استقبال گسترده‌ای بین خریداران مواجه شدند. حتی امروزه این مدل‌ها با گذشت ۵ تا ۶ سال از ورود و کارکردشان در داخل کشور، هنوز هم با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند. مدتی پیش یکی از مالکان محترم خودروی پورشه ماکان که خودروی خود را برای انجام تعمیرات دوره‌ای به مرکز ما ( نمایندگی پورشه تهران هیولا آلمان ) آورده بودند، اجازه تست و بررسی پورشه ماکان را به ما دادند. ما نیز فرصت را غنیمت شناخته و به بررسی پورشه ماکان ۲۰۱۸ پرداختیم. خلاصه‌ای از بررسی ما را می‌توانید در ادامه این مقاله مطالعه کنید.

طراحی بدنه پورشه ماکان

در ابتدا به بررسی پورشه ماکان از نظر طراحی بیرونی می‌پردازیم. با توجه به اینکه نسخه‌های موجود از پورشه ماکان در کشور ما مدل سال‌های ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ هستند، طراحی این خودروها بسیار زیبا بوده و گذشت ۵ تا ۶ سال از جذابیت این خودروها نکاسته است. علت را می‌توان در طراحی زیبا و مهندسی دقیق آلمانی دانست که نمود آن را در تمامی اجزای خارجی و داخلی خودرو مشاهده خواهید کرد.

طراحان پورشه در طراحی بدنه خارجی ماکان برادر بزرگتر این خودرو یعنی کاین را در نظر داشته‌اند. البته تلاش شده تا ابعاد در تمامی بخش‌های خودروی پورشه ماکان کوچکتر باشد. همچنین نیم نگاهی به طراحی خودروهای اسپرت این برند یعنی ۹۱۱ نیز داشته‌اند. نتیجه کار بسیار جالب از آب درآمده است. در حال حاضر، یک خودرو کراس اوور را داریم که حس و حال کاملاً اسپرتی داشته و در صورت ندانستن نام برند و مدل هم احتمالاً متوجه می‌شوید که این خودرو توسط یک برند برتر جهانی ساخته شده است.

طراحی خارجی پورشه ماکان

طراحی کابین پورشه ماکان

اگر بخواهیم به بررسی پورشه ماکان از نظر طراحی داخلی بپردازیم، باید بگوییم که مهندسان پورشه در این خودرو سعی کردند تا تلفیقی از حس و حال اسپرت و کارایی یک خودروی شاسی بلند را ترکیب کنند. اگر نظر ما را می‌پرسید، نتیجه کار مناسب از کار درآمده است. با این حال همانند هر خودرو دیگری می‌توان معایبی را نیز به فضای داخلی پورشه ماکان گرفت. به طور مثال، فضای سرنشینان عقب برای نشستن سه سرنشین حتی با جثه متوسط کافی نیست. همچنین فضای سر و پا برای سرنشینان عقب در حد و اندازه یک خودروی کراس اوور هم نیست. با این حال، کیفیت سیستم تعلیق این خودرو باعث شده است تا هیچگونه ضرباتی از بابت ناهمواری‌های مسیر به سرنشینان خودرو منتقل نشود. این امر باعث می‌شود تا سواری خودرو بسیار لذت بخش باشد.

مشخصات فنی خودروی پورشه ماکان

حال بیایید کمی درباره مشخصات پورشه ماکان در بخش فنی صحبت کنیم. نسخه‌های عرضه شده از پورشه ماکان در کشور ما از موتور چهار سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر بهره می‌برند. گرچه این خودرو با نسخه‌های شش سیلندر نیز عرضه شده است، متاسفانه با توجه به قوانین کشور ما امکان واردات آنها وجود ندارد. در هر صورت این موتور ۲ لیتری توربوشارژ توانایی تولید 252 اسب بخار قدرت را دارد. همچنین گشتاور تولید شده نیز ۳۷۰ نیوتن متر است که باعث شده تا مشخصات پورشه ماکان بسیار خاص باشد. این خودرو به صورت دو دیفرانسیل یا چهار چرخ متحرک بوده و انتقال قدرت از موتور به گیربکس توسط جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه پورشه انجام می‌شود.

مشخصات پورشه ماکان 2017

مزایا و معایب پورشه ماکان

در ادامه توجه شما را به برخی مزایا و معایبی که کارشناسان پس از تست پورشه ماکان تشخیص داده‌اند، جلب می‌کنیم.

مزایا:

  • سواری نرم و راحت
  • پیشرانه کم مصرف و پرقدرت
  • کیفیت بالای قطعات به کار رفته
  • شتاب خوب برای یک خودرو چهار سیلندر
  • جعبه دنده دقیق و با تعویض دنده‌های بسیار سریع
  • ارگونومی قابل قبول برای یک کراس اوور شهری
  • دارای ترمزهای قوی آنطور که برازنده یک پورشه است
  • طراحی زیبا تلفیقی از ظاهر یک شاسی بلند و خودرو اسپرت

معایب:

  • حساسیت بسیار زیاد به کیفیت بنزین
  • فضای کم برای سرنشینان صندلی عقب
  • هزینه‌های تعمیر و نگهداری بسیار بالا
  • قیمت بسیار بالا در ایران حتی در نسخه‌های کارکرده
  • کم بودن آپشن‌ها در بسیاری از نسخه‌های وارد شده به کشور. البته نسخه ای که به تست پورشه ماکان پرداختیم، از مدل های فول آپشن بازار بود

رقبای ماکان

در این بخش از تست پورشه ماکان بهتر است تا شما را با برخی از رقبای این خودرو در بازار داخلی و جهانی نیز آشنا کنیم. از جمله رقبای احتمالی این خودرو می‌توان به بی ام و X4 اشاره کرد که به عنوان رقیب مستقیم این خودرو شناخته می‌شود. با این حال اکثر افرادی که به نقد و بررسی پورشه ماکان و بی‌ام‌و پرداخته‌اند، هم نظرند که نماینده پورشه خودروی سرتری است. خودروی دیگر مرسدس بنز GLA است که این خودرو در کشور ما وجود ندارد. رقیب دیگری که می‌توان برای خودرو پورشه ماکان در نظر گرفت، خودروی لکسوس NX است. در کشور ما همزمان با عرضه پورشه ماکان، این خودروی لکسوس نیز به بازار عرضه شده بود. از دیگر رقبای این خودروی پورشه می‌توان به خودروی DS7 و حتی MG GS اشاره کرد.

تعمیرات تخصصی پورشه در ژرمن مانستر

در این مقاله با تست پورشه ماکان همراه بودید. این محصول پورشه در حال حاضر به عنوان جدیدترین و برترین خودرو ساخت برند پورشه در کشور شناخته می‌شود. اگر صاحب پورشه ماکان یا هر مدل پورشه دیگر هستید، احتمال زیاد به اهمیت تعمیر و نگهداری این خودرو واقف هستید. در کشور ما در حال حاضر مراکز مختلفی اعم از مراکز تعمیرگاه پورشه در حال ارائه خدمات تعمیر و نگهداری خودروهای پورشه هستند. در این بین مرکز هیولا آلمان یا همان Germanmonster یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر خودروهای پوشیده در کشور شناخته می‌شود.

این شرکت، به عنوان نمایندگی مرکز Germanmonster مونیخ آلمان شناخته می‌شود. این مجموعه به صورت تخصصی خدمات تعمیرات خودروهای آلمانی از جمله پورشه، مرسدس بنز، بی ام و و فولکس واگن را ارائه می‌دهد. تامین قطعات برای خودروهای پورشه و بنز و بی‌ام‌و در نمایندگی هیولا آلمان در ایران از طریق دفتر مرکزی در آلمان و نمایندگی دبی صورت می‌گیرد. در صورتی که شما هم می‌خواهید تا از خدمات این مجموعه بهره ببرید، می‌توانید با کارشناسان ما جهت بررسی خودرویتان از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، در ارتباط باشید.

نقد و بررسی پورشه ماکان

📁 دسته بندیمعرفی سایت
💾 حجم فایلN/A مگابایت
📅 تاریخ به روزرسانی1402/7/3
📊 تعداد دانلود1,128
❤️ هزینه دانلودرایگان و نیم بها
💡 آموزش نصب و فعال سازی✔️

کلمات کلیدی : نقد و بررسی پورشه ماکان, پورشه, پورشه ماکان, پورشه کاین, پورشه پانامرا, پورشه باکستر, تست پورشه ماکان,   خودروی پورشه ماکان، دومین تلاش شرکت پورشه در تولید یک شاسی بلند برای بازارهای جهانی است که قرار است به عنوان برادر کوچکتر پورشه کاین تولید و عرضه شود. شرکت پورشه پس از عرضه موفق شاسی بلند کاین در..., , داونلود/دانلد/تورنت خودروی پورشه ماکان، دومین تلاش شرکت پورشه در تولید یک شاسی بلند برای بازارهای جهانی است که قرار است به عنوان برادر کوچکتر پورشه کاین تولید و عرضه شود. شرکت پورشه پس از عرضه موفق شاسی بلند کاین در طول دو دهه گذشته، به فکر تولید یک شاسی بلند با قیمت کمتر و متناسب با نیاز بازار بوده است‌. از این رو در سال ۲۰۱۵ نسل اول پورشه ماکان تولید گردید و به بازارهای جهانی عرضه شد. , تحميل, دریافت, پی سی, پی 30, بهترین Website, بهترین نرم افزار معرفی سایت, سافت ور, تریال, سوفت ور, مجانی,
2023-09-27
15:14:08