تاثیرات جکوزی بر سلامت بدن و روان

  جکوزی فواید زیادی برای ذهن و بدن دارد. جکوزی یک وان حمام بزرگ است، که مجهز به جت هایی است که در آب چرخش ایجاد می کنند. دمای آب در جکوزی باید بین 32 تا 40 درجه سانتی گراد باشد. یک جلسه جکوزی به طور ایده آل 30 دقیقه طول می کشد. تابش شاپ بزرگترین وارد کننده و فروشنده انواع جکوزی در ایران و نماینده فروش انواع برندهای جکوزی با ارسال به سراسر کشور.

فواید و خواص جکوزی

تاثیر جکوزی بر سلامت روان

جکوزی دارای خواصی است که به بهبود شرایط روانی کمک میکند. در واقع جکوزی یک اثر آرامش بخش فوری و ایده آل برای افراد استرس زا و مضطرب ایجاد می کند. آب گرم و جت‌ها بدن و ذهن را عمیقاً آرام می‌کنند، و در نتیجه به فرد کمک می‌کنند تا احساس سبکی و آرامش داشته باشد. با استفاده از جکوزی تحریک تولید اندورفین،( یک مسکن طبیعی ترشح شده توسط بدن)، تسهیل می شود و به افرادی که مشکل اختلال خواب دارند، کمک میکند.

تاثیر جکوزی بر زیبایی

اگر قصد خرید جکوزی دارید باید بدانید جکوزی فراتر از بسیاری از خواص روانشناختی، از نقطه نظر زیبایی نیز دارای فواید است. هیدروجت های عمیق تر، این امکان را می دهند که عضلات منقبض شده را شل کنید و در عین حال پوست را تقویت کنید، و به بهبود وضعیت افرادی که از مشکلات پوستی مانند آکنه یا اگزما رنج می برند کمک می کند.

از جنبه دیگر، تعداد زیادی از مشکلات پوستی با استرس مرتبط هستند. با این حال، جکوزی اثر آرامش بخش دارد و در نتیجه به کاهش استرس کمک می کند. علاوه بر این، جکوزی گردش خون را تحریک می کند که به بدن اجازه می دهد تا به طور طبیعی سموم را از بین ببرد، و پوست سریعتر اکسیژن رسانی کند.

در نتیجه جوش ها، جوش های سرسیاه و کدر شدن چهره را از بین می برد. در نهایت، ماساژهای ایجاد شده توسط جت های جکوزی باعث سفت شدن پوست می شود و سلولیت را کاهش می دهد.

تاثیر جکوزی بر سلامت بدن

  • جکوزی برای تسکین دردهای عضلانی به ویژه دردهای کمر، گردن و همچنین دردهای مفاصل مانند آرتروز توصیه می شود.
  • جت های ماساژ دهنده به تحریک گردش خون و لنفاوی کمک می کند و در نتیجه اثر سنگینی پاها را در برخی افراد از بین می برد.
  • جکوزی برای افراد مبتلا به آسم نیز توصیه می شود که به خاطر استنشاق بخار، دستگاه تنفسی را تسکین و پاکسازی می کند.
  • جکوزی به تسکین سردردهای مکرر و میگرن نیز کمک می کند.
  • حذف سموم بدن از دیگر خواص جکوزی است، ماساژ هوا (توسط هوا جت ها) که توسط هزاران حباب کوچک انجام می شود، اثر اکسیژن رسانی مفیدی بر روی بافت ها دارد.

 

خرید جکوزی

برخی موارد منع مصرف باید بدانید

دانستن موارد منع مصرف در استفاده از جکوزی بسیار مهم است.

  • به هیچ وجه نباید از وسایل الکتریکی در نزدیکی جکوزی استفاده کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.
  • در صورتی که به تازگی تلاش فیزیکی کرده اید، باید قبل از شیرجه زدن در آبگرم کمی صبر کنید.
  • اگر از درمان دارویی استفاده می‌کنید که می‌تواند باعث خواب‌آلودگی شود، بهتر است احتیاط کنید و جلسات اسپا را محدود کنید، که همیشه باید با افراد دیگر انجام شود.

استفاده از جکوزی برای چه کسانی ممنوع است

استفاده از جکوزی برای زنان باردار و کودکان و همچنین برای افرادی که از مشکلات فشار خون، مشکلات گردش خون، بیماری های قلبی یا حتی دیابت یا بیماری های عفونی رنج می برند به شدت ممنوع است. اگر مطمئن نیستید که می توانید از جکوزی استفاده کنید یا خیر، بهتر است از پزشک عمومی خود مشاوره بگیرید، که با معاینه و دسترسی به سابقه پزشکی شما تشخیص دهد که آیا مجاز به استفاده از جکوزی هستید یا خیر.

مزایای سفارش وان جکوزی

خرید وان جکوزی فقط یک انتخاب لوکس برای خانه شما نیست بلکه خرید جکوزی سلامت، آسایش و رفاه شما را تامین می کند در ادامه دلایلی را می خوانید مبنی بر اینکه چرا باید برای خانه خود جکوزی بخرید؟

پاسخ این سوال به شرح زیر هست:

  1. وقتی درون جکوزی دراز می کشید، گردش آب گرم داخل وان باعث می شود خون در بدن شما آسان تر جریان پیدا کند و بدین صورت دمای بدن شما تنظیم می شود.
  2. وقتی به واسطه ی استفاده شما از جکوزی خون در بدن شما بهتر جریان داشته باشد، طبیعتا میزان اکسیژن بیشتری در خون شما جریان پیدا می کند و این بر روی بهبود سیستم تنفسی بدن شما اثر گذار است.
  3. استفاده ی منظم از جکوزی باکتری ها و عفونت های پوستی را از بین می برد و برای سلامت، شادابی و طراوت پوست شما فوق العاده مفید است.
  4. جکوزی با گرم نگه داشتن بدن شما، مسکن هر گونه آنفلونزا و سرماخوردگی است.
  5. جریان آب گرم باعث می شود، علاوه بر رفع خستگی از شر هر گونه گرفتگی عضلات نیز خلاص شوید، هر جکوزی مثل یک ماساژور قدرتمند عمل می کند.
  6. آب یعنی آرامش، یکی از فواید استفاده از جکوزی کاهش استرس و اضطراب زندگی روزمره است.
  7. چنانچه از عارضه هایی مثل کمر درد، درد پا یا سایر بیماری های ارتوپدی در رنج هستید، بهترین مسکن با خاصیت درمانی برای شما، استفاده از جکوزی است.

منبع: تسنیم