راهنمای سفر به محبوب ترین مقاصد کشورمان
  کشور عزیز ما ایران سراسر زیبایی و جذابیت است و همه استان‌ها و شهرهای آن مقصد مناسبی برای سفر و کسب تجربه‌های جدید هستند. با این حال برخی از شهرهای ایران به دلایلی همچون داشتن طبیعت بکر و زیبا، وجود مکان مقدس مذهبی یا پربار بودن آن شهر از لحاظ آثار باستانی و تاریخی، از محبوبیت بیشتری بین گردشگران داخلی و خارجی برخوردارند.
در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری داخلی را معرفی خواهیم کرد و درباره‌ زمان مناسب سفر به هر کدام از این مقاصد گردشگری سخن خواهیم گفت، پس تا پایان همراه ما باشید.

محبوب ترین مقاصد داخلی

همانطور که اشاره شد، برخی از شهرهای ایران به نسبت سایر شهرها بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند و به تعبیری شناخته شده‌تر و محبوب‌تر هستند. فضای شهری این مقاصد بسیار زیبا و دلرباست و مکان‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی زیادی برای بازدید دارند. از جمله این مقاصد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. مشهد مقدس: علاوه‎بر اینکه شهر مشهد جاذبه‌های گردشگری فراوانی مثل کوه سنگی، طرقبه، پارک ارم و... دارد، قرار داشتن بارگاه امام رضا (ع) در این شهر باعث محبوبیت هرچه بیشتر این شهر شده و همیشه مملو از مسافر است. شما نیز می‎‌توانید با تهیه بلیط هواپیما یا قطار به این شهر مقدس سفر کنید.
  2. اصفهان: اصفهان زیبا نه تنها برای گردشگران و مسافران داخلی جذاب است بلکه در کل دنیا طرفدارن زیادی دارد و هر زمان که به اصفهان سفر کنید، تعدادی گردشگر خارجی خواهید دید. در واقع کمتر کسی پیدا می‌شود که نخواهد آثار تاریخی و زیبای اصفهان مثل سی‌وسه پل، عمارت عالی قاپو، پل خواجو، چهل ستون، میدان نقش جهان، مسجد جامع و... را از نزدیک تماشا کند!
  3. شیراز: شهر شیراز از لحاظ آثار باستانی بسیار غنی است و با سفر به آن می‌توانید از مکان‌های گردشگری زیادی مثل تخت جمشید، شاهچراغ، حافظیه، سعدیه، سرای مشیر، ارگ کریم خان، باغ نارنجستان، دروازه قرآن و... دیدن کنید.
  4. کیش: جزیره کیش برای گذراندن یک تعطیلات مهیج و خاطره‌انگیز انتخاب بسیار مناسبی است، می‌توانید با تهیه بلیط اتوبوس یا هواپیما خود را به جزیره کیش برسانید، البته طی مسیر زمینی درصورتی مناسب است که فاصله کمی با شهرهای جنوبی ایران مثل بندرعباس داشته باشید.
  5. قشم: دیگر جزیره جنوبی ایران جزیره قشم است که آثار تاریخی و گردشگری بسیار زیادی دارد و می‌توانید برای آزادسازی ذهن خود و رسیدن به آرامش این جزیره زیبا را برای سفر انتخاب کنید.
  6. یزد: اگر می‌خواهید به یک شهر که بافت تاریخی خود را حفظ کرده است سفر کنید، یزد بهترین گزینه است. مسجد جامع یزد، بقعه دوازده امام، زندان اسکندر، خانه لاری‌ها، موزه‎های مختلف و... از مکان‌های دیدنی و گردشگری یزد هستند.

 

یزد

بهترین زمان سفر به هریک از این مقاصد

اگر قصد سفر به هریک از مقاصد نام برده شده را دارید بهتر است به این موضوع نیز توجه داشته باشید که برخی از این مقاصد در بعضی از فصول سال برای سفر مناسب‌تر هستند و شما با سفر در این فصول می‌توانید لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

به عنوان مثال جزیره کیش گل سرسبد جزایر ایران است، اما در فصل تابستان گرما و شرجی شدن هوا به بیشترین میزان خود می‌رسد و گردش یا اقامت در جزیره را سخت می‌کند؛ به همین خاطر اگر می‌خواهید هم از آب‌وهوای مطبوع کیش لذت ببرید و هم گشت‌وگذار راحتی را تجربه کنید، بهتر است فصول سرد سال مثل پاییز، زمستان یا اوایل بهار را برای سفر انتخاب نمایید.

شهر مشهد به یمن وجود بارگاه امام هشتم در همه فصول سال برای سفر مناسب است و شما در هر فصل از سال می‌توانید با تهیه بلیط قطار ، هواپیما و... به این شهر مقدس سفر کنید و از زیبایی‌ها و برکات آن بهره‌مند شوید.

اصفهان و شیراز دو مقصدی هستند که بیشتر برای سفرهای نوروزی انتخاب می‌شوند، با اینکه شلوغی و سرزندگی در این موقع از سال زیاد است، اما همین شلوغی باعث می‌شود که به طور مثال شما نتوانید از هتل مورد نظر خود اتاق بگیرید یا به اندازه کافی از زیبایی‌های بصری شهر لذت ببرید؛ به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم در دیگر ماه‌های فصل بهار یعنی اردیبهشت و اوایل خرداد به این دو شهر زیبا سفر کنید. فصل پاییز نیز برای سفر به اصفهان مناسب است و می‌توانید به کویرگردی در اطراف آن بروید.

یزد یکی از شهرهای گرم ایران است و بالطبع سفر در فصل تابستان چندان توصیه نمی‎شود؛ چراکه گرما می‌تواند اذیت کننده باشد، اما فصول سرد سال مثل پاییز، زمستان و اوایل فصل بهار زمان مناسبی برای سفر به این شهر خشتی هستند.

شیراز

  • موارد ذکر شده برای بالابردن کیفیت سفر شما هستند وگرنه شما می‌توانید در هر فصل از سال به هر کجا که می‌خواهید سفر کنید و لذت ببرید.

فوت و فن رزرو هتل و خرید بلیط برای سفر

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر، انتخاب هتل و اقامتگاه خوب و باکیفیت است. برای رزرو هتل می‌توانید به دو روش حضوری و غیرحضوری اقدام کنید، اما رزرو آنلاین هتل مزیت بیشتری نسبت به روش حضوری دارد. در واقع در روش حضوری شما باید تمام قسمت‌های شهر را بگردید تا بتوانید یک هتل با قیمت و کیفیت مناسب و متناسب با شرایط خود پیدا کنید، اما در روش غیرحضوری شما با گوشی یا لپ‌تاب خود می‌توانید قیمت و شرایط هتل‌های مختلف یک شهر را بررسی و در نهایت بهترین هتل را برای خود رزرو کنید.

زمان‌هایی که پیک سفر نیست، می‌توانید هتل‌ها را با قیمت مناسب‌تری رزرو کنید. همچنین برای اینکه از کیفیت خدمات یک هتل آگاه شوید، می‌توانید نظرات کاربران درباره آن هتل را مطالعه کنید یا اینکه اگر دوستان و آشنایان قبلا در آن هتل اقامت داشتند، از آنها پرس‌وجو نمایید.

در حالت کلی سعی کنید همزمان با خرید بلیط هواپیما، قطار و... کارهای رزرو هتل خود را نیز انجام دهید تا سفر کم دغدغه و راحتی در پیش داشته باشید.

در مطلب فوق اطلاعاتی درباره مقاصد محبوب داخلی و بهترین زمان سفر به این مقاصد ارئه شد، امیدواریم مطالعه این مطلب به شما کمک کند تا مقصد مناسبی برای سفر انتخاب کرده و در بهترین زمان به آن سفر کنید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.