چگونه با تولید محتوای متنی جایگاه سایت خود را بهبود ببخشیم؟
  ممکن است متخصصان سئو بر سر برخی موضوعات اختلاف نظر داشته باشند اما همه آن‌ها بر این باور هستند که کسب رتبه یک گوگل بدون محتوای مفید و سئوشده غیرممکن است. در واقع این محتوای سئوشده است که مثل یک نردبان عمل می‌کند و سایت شما را پله به پله بالا می‌برد و به جایگاه اول گوگل می‌رساند.

اما برای سئو کردن محتوا باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ تولید محتوای متنی و سئوی محتوا دو فرایند جدا از هم هستند یا به صورت موازی و همزمان انجام می‌شوند؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

آیا تولید محتوای متنی و سئوی محتوا دو فرایند مجزا هستند؟

پیش از این که سراغ راهکارهای سئوی محتوا برویم، باید به یک سوال مهم پاسخ دهیم: سئو و تولید محتوای متنی را موازی و هم‌گام با هم پیش ببریم یا هر کدام را جداگانه انجام دهیم؟

برای پاسخ به این سوال باید در نظر داشته باشید که سئو و تولید محتوای متنی، هدفی مشترک را دنبال می‌کنند: خدمت به کاربران و ارائه مطالب مفید و ارزشمند به آن‌ها و هر یک به نحوی در تحقق این هدف نقش‌آفرینی می‌کنند.

در واقع طی فرایند تولید محتوا، مطالب مفید و ارزشمند گردآوری می‌شوند و اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به کمک سئوی محتوا نیز این اطلاعات مفید و جامع از سایر مطالب پیشی می‌گیرند و در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند یا عبارت دیگر، به صفحه اول گوگل می‌روند.

نکات طلایی برای سئو کردن محتوا

تا این جا دانستیم که تولید محتوا و سئوی آن دو فرایند مجزا نیستند و به صورت همزمان انجام می‌شوند. یعنی حین تولید محتوا باید برخی نکات را نیز در نظر داشته باشید و آن‌ها را اجرا کنید. در این بخش به معرفی این نکات می‌پردازیم.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، یکی از مهم‌ترین ابزارهای سئو هستند. در واقع این کلمات کلیدی هستند که دست شما را در دست مخاطب هدف‌تان می‌گذارند. برای درک چگونگی این فرایند به این مثال توجه کنید.

در حال درست کردن یک لازانیای خوشمزه هستید ولی طرز تهیه سس بشامل را نمی‌دانید. پس فورا دست به کار می‌شوید و عبارت «طرز تهیه سس بشامل» را در گوگل جست‌وجو می‌کنید. گوگل نیز که یار کمکی شماست، سایت‌های آشپزی مختلفی را لیست می‌کند. اما جست‌وجوی این سایت‌ها بر چه اساسی انجام شده است؟ بر اساس کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای آن‌ها!

یعنی این سایت‌ها در پروژه‌های تولید محتوای متنی خود از عبارت کلیدی «طرز تهیه سس بشامل» استفاده کرده‌اند. گوگل نیز محتوای آن‌ها را متناسب با موضوع جست‌وجوی شما ارزیابی کرده و به نمایش گذاشته است.

بنابراین حتما درباره کلمات کلیدی کسب و کارتان تحقیق کنید و آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. البته توجه داشته باشید که افراط در استفاده از کلمات کلیدی نه تنها نتیجه‌بخش نیست، بلکه اثر معکوس دارد و باعث جریمه گوگل و کلافگی کاربران می‌شود.

بهینه‌سازی ساختار سایت

ساختار سایت، یکی از عوامل تاثیرگذار بر رتبه‌بندی سایت و سئوی محتوای آن است. اما چرا؟

  • یک ساختار خوب، بررسی سایت شما را برای گوگل تسهیل می‌کند

ربات‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت شما، بخش‌های مختلف آن را بررسی می‌کنند یا به اصطلاح آن را می‌خزند. حال هرچه سایت شما ساختاریافته‌تر و منسجم‌تر باشد، فرایند خزیدن تسهیل و تسریع می‌شود.

  • یک ساختار خوب، از هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی جلوگیری می‌کند

احتمالا در پروژه‌ی تولید محتوای متنی کسب و کارتان، چندین مقاله با موضوعات مشابه منتشر خواهید کرد. حال قطعا برخی از این مقالات در مقایسه با همتایان خود اولویت و اهمیت بیشتری دارند. اما گوگل از کجا به تفاوت آن‌ها پی خواهد برد؟ از طریق ساختار سایت.

در واقع ما می‌‌توانیم از طریق sitemap اولویت صفحات را مشخص کنیم. در غیر این صورت، صفحات مختلف با هم رقابت می‌کنند و اصطلاحا هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی اتفاق می‌افتد.

برای بهبود ساختار سایت، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • محتوای بنیادین یا محتوای سنگ بنای سایت خود را مشخص کرده و روی آن سرمایه‌گذاری کنید.
  • از همه محتواهای فرعی به محتوای بنیادین لینک دهید.
  • از برچسب‌ها (tags) استفاده کنید. این برچسب‌ها ساختار سایت شما را بهبود می‌بخشند و نظم و ترتیب آن را بیشتر می‌کنند. البته نباید در استفاده از برچسب‌ها زیاده‌روی کنید.
  • محتواهای یتیم را مدیریت کنید و محتواهای پربازدید را به آن‌ها لینک دهید.
  • از نوشتن محتواهایی با موضوعات مشابه بپرهیزید. چراکه این کار منجر به هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی می‌شود.

تولید محتوای منحصربه‌فرد

اصالت محتوا، یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل و کاربران برای ارزیابی کیفیت محتوا به شمار می‌رود. دلیلش هم روشن است. هیچ کاربری دوست ندارد وقتی در سایت‌های مختلف چرخ می‌زند، دائما با مطالب تکراری برخورد کند. از طرفی گوگل نیز مدافع حقوق کاربر است و هر جا احساس کند این حقوق ضایع می‌شود، کارت قرمز خود را بالا می‌برد. بنابراین فراموش نکنید که تولید محتوای متنی تنها زمانی ارزشمند و مثمر ثمر خواهد بود که اصیل و منحصربه‌فرد باشد.

این اصالت زمانی به دست می‌آید که نویسنده منابع معتبر مختلف را مطالعه کند و از آن‌ها الهام بگیرد. سپس برداشتش را با قلم و زبان مخصوص به خودش روی کاغذ بیاورد.

این در حالی است که برخی نویسندگان، به بررسی برخی منابع محدود اکتفا می‌کنند و صرفا مطالب آن‌ها را پارافریز می‌کنند. اگر شما هم به فکر چنین کاری هستید، بهتر است بدانید که گوگل پیشرفت کرده و این نوع تشابه را تشخیص می‌دهد.

با این اوصاف اگر به منابع چندان زیادی دسترسی ندارید و ناگزیر به استفاده از همین منابع محدود هستید، می‌توانید با پارافریز تخصصی میزان تشابه با سایر منابع را به حداقل برسانید و از جریمه گوگل رهایی یابید.

ترجمیک؛ بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سایت سفارش تولید محتوا

زمان کافی برای تولید محتوای متنی ندارید؟ در این حوزه متخصص نیستید و دنبال افراد کاربلد می‌گردید؟ ما سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک را به شما معرفی می‌کنیم. ترجمیک با بیش از ۳۰هزار نویسنده و مترجم همکاری می‌کند و پروژه‌های تولید محتوای سایت شما را به صورت سئوشده و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است که صفر تا صد مراحل ثبت سفارش، پرداخت هزینه و تحویل سفارش به صورت آنلاین انجام می‌شود. با این حال کارشناسان پشتیبانی ترجمیک به صورت ۲۴ساعته و در تمامی ایام هفته، به صورت تلفنی و اینترنتی پاسخگوی شما هستند.

همچنین این موسسه، امکان ارتباط مستقیم با مجری سفارش را نیز برای شما فراهم کرده است. لذا می‌توانید روند کاری نویسنده را بررسی کنید و در صورت لزوم نکاتی را به وی گوشزد کنید.

سایر خدمات موسسه خدمات زبانی ترجمیک

خدمات موسسه خدمات زبانی ترجمیک، به تولید محتوای متنی محدود نمی‌شود. این موسسه خدمات مختلف و متنوعی دیگری نیز ارائه می‌کند. از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ترجمه متون عمومی
  • ترجمه تخصصی متون
  • ترجمه مقاله
  • ترجمه رسمی
  • ویرایش تخصصی
  • ویرایش نیتیو
  • ترجمه فوری
  • تصحیح رایتینگ آیلتس
  • تنظیم فرمت مقاله
  • ترجمه همزمان
  • گویندگی

اگر به مشاوره و راهنمایی در زمینه این خدمات نیاز دارید، با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید.