معرفی ۱۳ اپلیکیشن برای تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی

  اگر با جدیت در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و یا قصد مهاجرت کردن دارید، مهم است که روی مهارت لیسنینگ خود بیشتر تمرین کنید؛ این مهارت نه‌تنها برای شرکت در آزمون‌ها مهم است، بلکه در محیط جدیدی که به آن می‌روید به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر با اطراف خود هماهنگ شوید و راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید. یکی از موثرترین راه‌ها برای تقویت مهارت لیسنینگ، گوش دادن به پادکست‌هاست.

امروزه پادکست‌ها به راحتی و اکثرا به صورت آفلاین قابل گوش کردن هستند و شما در هر مکانی می‌توانید فقط با یک هندزفری و یک گوشی موبایل، به آن‌ها گوش دهید و مهارت‌هایتان را تقویت کنید. در این مقاله قصد داریم یک لیست از بهترین پادکست‌های زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم که به بهتر شدن مهارت لیسنینگ شما کمک خواهند کرد.

فهرست محتوا

  1. اپلیکیشن VOA Learning English
  2. اپلیکیشن Avacast
  3. پادکست Espresso English
  4. اپلیکیشن Learn English Podcasts
  5. پادکست Daily Easy English Expression
  6. پادکست Six-Minute English from the BBC
  7. پادکست ESL
  8. اپلیکیشن Bright English
  9. اپلیکیشن English Radio
  10. پادکست The Joe Rogan Experience
  11. پادکست This American Life
  12. پادکست Splendid Speaking
  13. پادکست Luke's English Podcast

دانلود اپلیکیشن‌ها و پادکست‌های انگلیسی برای تقویت لیسنینگ

اگرچه شرکت در کلاس‌های حضوری آموزشی یک راه‌حل مطمئن برای یادگیری زبان انگلیسی است، اما پادکست‌ها در دسترس هستند و گوش دادن به آن‌ها بسیار راحت است؛ بنابراین می‌توانند یک تمرین مکمل برای شما باشند تا مهارت‌های خود از لیسنینگ گرفته تا دایره‌ی لغات و گرامر تقویت کنید.

فرقی نمی‌کند که در چه سطحی از آموزش زبان هستید؛ انواع پادکست‌ها و اپلیکیشن‌ها از سطح مبتدی تا پیشرفته وجود دارند که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک موثری می‌کنند.

۱- اپلیکیشن VOA Learning English

این اپلیکیشن یک انتخاب مناسب برای افراد در سطح متوسط است. این برنامه دارای پادکست‌هایی با موضوعات مختلفی مثل سلامت، سبک زندگی، علم، تکنولوژی و فرهنگ است که به شما کمک می‌کند با اصطلاحات جدید و لهجه‌ی عامیانه‌ی آمریکایی بیشتر آشنا شوید. هر پادکست دارای زیرنویس است تا در صورت نیاز به آن نگاه کنید و راحت‌تر همه چیز را متوجه شوید.

۲- اپلیکیشن Avacast

اگر در سطح متوسط و حرفه‌ای از یادگیری زبان هستید، اپ آواکست می‌تواند به شما در تقویت مهارت شنیداری، گفتاری، گسترش دایره‌ی لغات و بهبود استفاده از گرامرها کمک کند. این اپلیکیشن شامل ۱۳۰۰ پادکست در ۱۷ دسته‌بندی متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید همزمان متن و ترجمه‌ی پادکست‌ها را ببینید و در نهایت خلاصه‌ی پادکست‌ها و عبارات جدید آن را داشته باشید.

۳- پادکست Espresso English

پادکست اسپرسو یک انتخاب خوب برای افراد مبتدی خواهد بود. هر قسمت از این پادکست حدودا بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است و به کمک آن می‌توانید با جزئیات گویش و لهجه‌ی آمریکایی بیشتر آشنا شوید. همچنین گوش دادن به این پادکست باعث می‌شود به مرور کلمات مهم و اصطلاحات کاربردی در موقعیت‌های مختلف را یاد بگیرید.

۴-  اپلیکیشن Learn English Podcasts

در این برنامه انواع پادکست‌ها و فایل‌های صوتی با موضوعات مختلف وجود دارد که به شما کمک می‌کند مهارت شنیداری، خواندن، صحبت کردن و درک کلی خود از زبان را بهبود ببخشید. اگر دوست دارید با لهجه و قوانین زبان بریتانیا بیشتر آشنا شوید، اپلیکیشن Learn English Podcasts می‌تواند به شما کمک کند. در هنگام گوش دادن به پادکست‌ها، متن آن نیز هایلایت می‌شود که به درک راحت‌تر آن کمک خواهد کرد.

۵- پادکست Daily Easy English Expression

فایل‌های صوتی و پادکست‌های مجموعه‌ی Daily Easy English Expression توسط استاد زبان انگلیسی (Coach Shane) طراحی شده است که به شما کمک می‌کند در سطح مبتدی، اصطلاحات رایج را راحت‌تر یاد بگیرید و علاوه بر تقویت لیسنینگ، روی مهارت صحبت کردن خود نیز تمرین کنید.

۶- پادکست Six-Minute English from the BBC

هر قسمت از پادکست English Listening - 6mins تنها ۶ دقیقه از زمان شما را می‌گیرد. اپیزودهای این پادکست موضوعات مختلفی از جمله آب و هوا گرفته تا غذا، تکنولوژی و… دارد و از طریق مکالمات ساده، تکنیک‌های کاربردی زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. اگر در سطح متوسط و نیمه‌حرفه‌ای هستید، حتما این پادکست را امتحان کنید.

۷- پادکست ESL

پادکست‌های ESL یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای بهبود و یادگیری زبان انگلیسی هستند. با دانلود پادکست ESL شما می‌توانید روی یادگیری عبارات و اصطلاحات روزمره تمرکز کنید، مهارت لیسنینگ خود را بهبود ببخشید و مهارت خواندن و نوشتن خود را هم تقویت کنید. این پادکست‌ها موضوعات متنوعی دارند و توسط Jeff McQuillan و Lucy Tse (دکترای زبان‌شناسی) طراحی شده‌اند.

۸- اپلیکیشن Bright English

این اپلیکیشن با داشتن سیستم خاص، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را، به ویژه مهارت لیسنینگ، بهبود ببخشید. اگر در سطح نیمه‌حرفه‌ای هستید و یا در تلاشید برای شرکت در آزمون خاصی مثل آزمون آیلتس آماده شوید، کار کردن با این برنامه می‌تواند برای شما موثر باشد.

۹- اپلیکیشن English Radio

در برنامه‌ی English Radio شما می‌توانید کانال‌های رادیویی مختلف از ایالات متحده‌ی آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و کشورهای دیگر را گوش دهید و از این طریق روی مهارت لیسنینگ خود کار کنید. یک مزیت این اپلیکیشن این است که لهجه‌ی عامیانه‌ی کشورهای مختلف را به شما معرفی می‌کند. اگر در حال آماده شدن برای امتحاناتی مثل تافل، آی‌بی‌تی و… هستید، این اپلیکیشن می‌تواند پیشنهاد خوبی به شما باشد.

۱۰- پادکست The Joe Rogan Experience

این پادکست یکی از پرطرفدارترین و پرشنونده‌ترین پادکست‌های دنیا برای سطح حرفه‌ای و پیشرفته است. این پادکست بیش از ۱۸۰۰ قسمت دارد که با موضوعات متنوعی از کمدی گرفته تا علم، ورزش و سیاست دسته‌بندی می‌شوند.

۱۱- پادکست This American Life

این پادکست علاوه بر تقویت مهارت‌های زبان شما، در آشنایی شما با فرهنگ آمریکایی می‌تواند موثر باشد. داستان‌های این پادکست بسیار متنوع هستند و موضوعات آن شامل خاطرات، مقالات، مونولوگ، مستند و داستان‌های کوتاه می‌شود.

۱۲- پادکست Splendid Speaking

پادکست Splendid Speaking با رویکردی متفاوت، در هر قسمت با گویندگان غیربومی زبان انگلیسی مصاحبه و صحبت می‌کند. این پادکست برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌هایی از قبیل CAE ،CPE، تافل و آیلتس را دارند، می‌تواند مناسب باشد؛ زیرا شما می‌توانید با گوش کردن به پادکست‌ها اشتباهات را بررسی و تحلیل کنید.

۱۳- پادکست Luke's English Podcast

پادکست Luke's English Podcast یک انتخاب سرگرم کننده و همراه با طنز است که می‌تواند یادگیری زبان انگلیسی را در سطح پیشرفته برایتان دلنشین‌تر کند. این مجموعه دارای بیش از ۳۵۰ فایل صوتی با موضوعات روزمره و متنوع است. قابل فهم و شمرده صحبت کردن آقای لوک (گوینده‌ی پادکست) یکی از ویژگی‌هایی است که این پادکست را بسیار محبوب می‌کند.

به طور خلاصه

پادکست‌ها یک روش موثر برای تقویت مهارت لیسنینگ هستند؛ علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند به گسترش دایره‌ی لغات، یادگیری اصطلاحات جدید و نحوه‌ی صحیح استفاده از گرامرها کمک کنند. از مهم‌ترین مزیت پادکست‌ها این است که در هر جایی به صورت آفلاین قابل گوش دادن هستند و برای تمامی سطوح آموزشی قابل استفاده‌اند.