دانلود Autodesk Maya 2023.1 x64 + DevKit + User Guide + Bifrost - نرم افزار مایا، انیمیشن سازی و ساخت مدلهای سه بعدی
- بازدید: 1,393
- دسته: نرم افزار » گرافیکی » طراحی سه بعدی , گرافیکی » انیمیشن سازی

مایا ۲۰۲۳
Maya 2023 محصول قدرتمند شرکت Autodesk بدون شک یکی از پرکاربردترین و حرفهایترین نرم افزارهای انیمیشن سازی و ساخت مدلها سه بعدی است. مایا یک نرمافزار جامع است که به بخشهای مختلفی تقسیم شده که هر بخش وظیفه ویرایش و ساخت یکی از مراحل انیمیشن سازی را بر عهده دارد و نیاز کاربر به نرمافزارهای جانبی را به حداقل میرساند. یکی دیگر از قابلیتهای منحصربهفرد این نرم افزار، امکان توسعه نرم افزاری توسط کاربران است؛ کاربران میتوانند از طریق زبانهای برنامه نویسی سیپلاسپلاس، MEL و Python نرم افزار را توسعه داده و ابزارها و امکاناتی که پیشتر در نرمافزار وجود نداشته است را به آن اضافه کنند.
از قابلیتهای جدیدی که در این نسخه به نرم افزار اضافه شده میتوان به
قابلیت Time Editor اشاره نمود که ابزاری جامع برای ساخت و ویرایش
انیمیشنهای غیر خطی و Clip-based است. به طور مشابه، سیستم Render نرم
افزار و مدیریت سکانسهای پیچیده بسیار سادهتر شده است. علاوه بر آن امکان
طراحی و مدلسازی پیشرفته اجزاء چهره با بهبود موتور XGen به نرم افزار
اضافه شده است.
قابلیتهای کلیدی نرم افزار Autodesk Maya 2023:
- نرم افزاری پیشرفته در زمینه ساخت مدلهای سه بعدی و انیمیشن
- توسعه نرم افزار به وسیله زبانهای برنامه نویسی مختلف
- ساخت انیمیشن با جزئیات بالا
- ابزار جدید 3D Type Tool
- کار با فایلهای وکتور و ویرایش SVG
- طراحی پیشرفته Motion Graphics
- شخصی سازی محیط کاربری نرم افزار
- سازگاری بالا با سایر نرم افزارهای Autodesk
- ابزار Sweep Mesh برای تولید رویه هندسه و تنظیم ویژگی های آن تنها با استفاده از یک کلیک
-
افزونه Game Vertex Count، برای تخمین دقیق تر چگونگی تاثیر دارایی
های مایا بر بودجه تعداد راس درون بازی، قبل از ارسال آنها به موتورهای
بازی
- ادغام شدن پلاگین USD با مایا، برای بارگیری چندین گیگابایت داده تنها در عرض چند ثانیه
-
ابزار Ghosting Editor حاوی پیشرفت های Time Editor و فیلترهای جدید
که به هنرمندان امکان می دهد به سرعت فاصله گذاری انیمیشن را در گذر زمان
ببینند.
- ابزارهای مورفینگ (ابزار تغییر شکل) گسترده با دفورمرهای Solidify و Morph
- چندین گردش کار ریگ بندی رویه ای و مستقل از توپولوژی
-
ارائه روش های جدید تعریف عضویت و وزن دهی (weighting) و همچنین به اشتراک
گذاری یکپارچه آن داده ها بین هندسه و دفورمرها به وسیله Component Tag ها
و Deformer Falloff ها
- افزونه Game Vertex Count برای نمایش
تعداد ورتکس های مدل بصورت بلادرنگ (کاربر متوجه می شود که این مدل در
موتورهای یونیتی یا آنریل انجین چه تعداد ورتکس خواهد داشت.)
- Arnold با ایمیجرهای جدید برای ترکیب نور، جلوه های درخشندگی، و حذف نویز
- قرارگیری Python 3 بصورت پیش فرض
- بهبود صفحه شروع نرم افزار و پیشرفت های بصری ویرایشگر اسکریپت